Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Godin acousticaster

  1. #1

    Standaard Godin acousticaster

    Kheb een godin acousticaster 1992 op de kop getikt. Mooie nieuwe ervaring.
    De bedoeling om mijn akoestische gitaar volledig te vervangen op podium.
    Soms feedback problemen met akoestische.
    Denk dat dit doenbaar moet zijn.
    Nog wat sleutelen met juiste geluid op pedaal..we hebben nu toch tijd.
    Nog iemand die deze bespeeld?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Goeie keus zo te horen

  3. #3

    Standaard

    De mijne ik compleet dezelfde waarop hij eerst speelt..

    Laatst gewijzigd door RoryVDW; 30 mei 2020 om 10:01

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Erg mooi ding! Congrats! Die acousticasters zijn tweedehands goedkoop te krijgen👍
    Akoestische sounds klinken echt overtuigend. M’n oude gitaarleraar had er ook zo eentje.
    Voor wie het speelcomfort van een elektrische gitaar wil hebben een ideale oplossing.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Ik heb ze ook altijd wel gaaf gevonden; congrats !!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Goeie keus zo te horen
    Ik heb er jarenlang eentje gehad (zwart, crème binding) toen ik in een folkrockband zat. Het is een redelijk goede imitatie van een akoestische gitaar, maar niet the real deal. Kan ook niet. Met de snarenkeuze kun je wel sturen richting meer akoestisch. Het voordeel zijn de fijne halzen, speelcomfort, het gewicht, plus geen feedback problemen. Bij mijn versie moest je de eq-unit eruit halen om de batterij te wisselen. Nogal omslachtig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    In mijn beleving kwamen die dingen op de markt toen de wereld 'unplugged' ging.

    MTV kwam met 'unplugged' concerten, waarbij iemand ooit opmerkte dat er nooit eerder zoveel stekkers in instrumenten gingen

    En natuurlijk in die tijd de 2 Meter sessies (presentator Jan Douwe Kroeske die tegenwoordig xs4all spotjes inspreekt).

    Enfin, iedereen wilde akoestisch klinken, maar niet iedereen wilde akoestisch spelen en dus werden dit soort instrumenten een gat in de markt. Godin is er nog best ver mee gekomen. Je had natuurlijk nog die hele dunne Ovation modellen en de platte EA-nogwat (Festival series) Washburn van Nuno Bettencourt. Een nylon Gibson Chet Atkins en Fender acousticasters mag je ook nog meerekenen, maar die Godin dingen zag je nog het meest.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb er jarenlang eentje gehad (zwart, crème binding) toen ik in een folkrockband zat. Het is een redelijk goede imitatie van een akoestische gitaar, maar niet the real deal. Kan ook niet. Met de snarenkeuze kun je wel sturen richting meer akoestisch. Het voordeel zijn de fijne halzen, speelcomfort, het gewicht, plus geen feedback problemen. Bij mijn versie moest je de eq-unit eruit halen om de batterij te wisselen. Nogal omslachtig.
    Ik heb het eq unit gewoon uitgeschakeld aangezien die gitaar via een Boss me80 gaat..overbodig lijkt me .

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top