Het volgende bouwproject is weer langzaam aan van start aan het gaan. Om mijn neefje van 5 wat te stimuleren om een gitaar op te gaan pakken, wil ik hem voor zijn verjaardag een gitaartje geven. Uit een overzicht van verschillende modellen mocht hij zelf een keuze maken. Ik moet zeggen dat hij goede smaak heeft, want hij koos voor de gibson firebird.

Na een start gemaakt te hebben om hem in autocad te zetten, bleek al snel dat de firebird lastig is om klein te krijgen, aangezien dit natuurlijk een vrij groot model is. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een mensuur van 520mm wat een beetje tussen een 1/2 en 3/4 size gitaar inzit. Ondanks het grote model van de firebird, toch op een best mooie verhouding uit kunnen komen vind ik zelf.

Momenteel ligt de tekening bij de lasersnijder om een paar nette MDF mallen te snijden.

De gitaar moet een beetje low budget blijven uiteraard. Dus gaat gemaakt worden van wat oude meranti (of mahonie, weet het niet eigenlijk) traptreden die ik nog heb staan. Ook ergens nog een klein reststuk esdoorn liggen waar ik mogelijk net een top uit kan halen.
Voor hardware heb ik nog ergens een gotoh brug liggen. Deze vond ik iets te veel speling op de studs hebben voor mijn vorig project, maar voor dit project voldoet hij prima. Verder de tweedehands markt in de gaten houden voor wat goedkoop spul op de kop te tikken.