Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29

Discussie: baby bird bouw

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Almere
    Berichten
    316

    Standaard

    Dat blauw ziet er super gaaf uit! Ik wil op mijn gitaar iets vergelijkbaars gaan doen. Ook met een faux binding. Ben al flink aan het inlezen, kennelijk zijn er meerdere methodes. Eerst flink testen op reststukjes dus.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht
    Dat blauw ziet er super gaaf uit! Ik wil op mijn gitaar iets vergelijkbaars gaan doen. Ook met een faux binding. Ben al flink aan het inlezen, kennelijk zijn er meerdere methodes. Eerst flink testen op reststukjes dus.
    Ja echt goed sealen. Ik denk dat 2 laagjes blanke lak te weinig is geweest voor dat getekend esdoorn. Zuigt best wel in natuurlijk. En ook niet meer aan je kleur komen na het schoonmaken van de binding. Blauw geeft zodra het nat wordt gelijk weer af. Dus eigenlijk gelijk blanke lak erover zodra je tevreden bent.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Gisteren was zijn verjaardag. En het kado was zeker geslaagd. Gepaard met een orange microcrush is hij klaar om de volgende gitaarheld te worden. De materialen zijn beschikbaar, nu fingers crossed en hopen dat het aanslaat ;-)

    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Fraai ding ! En toch geen slagplaat ? (Zag je op Facebook, haha)

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juli 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    496

    Standaard

    super mooi hoor, ook heerlijk simpel qua hardware, wat mooi contrasteert tegen de toch wel drukke top. super.
    Ik vind ook de headstock erg mooi gedaan btw, dit is vaak een wat ondergeschoven kindje, maar die 2 tone maakt t wel leuk. Heb je nog overwogen daar dezelfde blauwe kleur bij te gebruiken ipv het bruin bijv?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Fraai ding ! En toch geen slagplaat ? (Zag je op Facebook, haha)
    Ik heb de keuze aan hem zelf gelaten. Hij koos momenteel zonder slagplaat omdat hij de zee mooi vond. Ik heb de slagplaat er bij gegeven voor als hij van gedachte veranderd.
    Persoonlijk vond ik de vorm wel om een slagplaat vragen, maar de mooie quilted top vroeg om hem weg te laten. Dus ik kon echt geen keuze maken zelf.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door espike Bekijk bericht
    super mooi hoor, ook heerlijk simpel qua hardware, wat mooi contrasteert tegen de toch wel drukke top. super.
    Ik vind ook de headstock erg mooi gedaan btw, dit is vaak een wat ondergeschoven kindje, maar die 2 tone maakt t wel leuk. Heb je nog overwogen daar dezelfde blauwe kleur bij te gebruiken ipv het bruin bijv?
    De hardware was een simpele keuze, om alles zo goedkoop mogelijk te houden. Zelf ben ik ook altijd wel fan van 1 pickup, ik gebruik zelden de neck pickup.
    De headstock vind ik ook gaaf gedaan. Die verdieping heeft de firebird er origineel ook in zitten, maar dat heeft me wel aan het denken gezet ook voor mijn eigen zelfbouwers straks. Dat je meer kan met een headstock dan enkel de outline aanpassen.
    Ik heb gedacht over de zijkanten blauw maken. Maar met de beits die ik had zou je kleurverschil krijgen met maple en mahonie ondergrond. Dan had je het al moeten lakken, en eigenlijk vond ik het bruin tegen het zwart en blauw ook wel mooi staan.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Gisteren was zijn verjaardag. En het kado was zeker geslaagd. Gepaard met een orange microcrush is hij klaar om de volgende gitaarheld te worden. De materialen zijn beschikbaar, nu fingers crossed en hopen dat het aanslaat ;-)

    Kwijl... Geil... Jaloers... Tekening?
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    Mooi Thiez. Leuk kado. Hoe bevalt het hem tot nu toe?
    Verhouding met de hardware is mooi. Goed formaat wat dat betreft.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Dankje niek! Het is inderdaad een voordeel dat de firebird een redelijk grote body heeft, dan blijft het nog redelijk in verhouding met de hardware wanneer je hem verschaald.

    Hij is nog jong uiteraard om er echt mee aan de slag te gaan, maar dat neemt niet weg dat hij het geweldig vind het ding rond zijn nek te hangen en de hele boel bij elkaar te jengelen haha. Dus de eerst stap in de goede richting is gezet. Laat hem eerst maar lekker even wat prullen, en zodra hij er zin voor heeft kan hij altijd wat lesjes krijgen van me.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top