Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het idee van de humfrees is er op gebaseerd dat de oren het enige contactpunt voor een aardlus zijn. Dat is helaas niet zo, 19" spul raakt elkaar ook via het frontje of de schroeven van de behuizing. Daar kun je nog wel wat aan doen door het spul allemaal af te plakken.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 1 juni 2020 om 19:07

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    En dan nog zul je op zijn minst iets met telescopic ground (of hoe ze het ook noemen) doen, want anders knoop je via de sleeves van de jacks / buitenmantel van de kabel nog steeds die behuizingen aan elkaar.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 1 juni 2020 om 19:26

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Het idee van de humfrees is er op gebaseerd dat de oren het enige contactpunt voor een aardlus zijn. Dat is helaas niet zo, 19" spul raakt elkaar ook via het frontje of de schroeven van de behuizing. Daar kun je nog wel wat aan doen door het spul allemaal af te plakken.
    Dat klopt niet helemaal want er zit ook een extra kunstof ring om de schroef die de schroef bij de doorvoer isoleert t.o.v. het rack. Dus als je ze correct monteert dan is de 19" unit met een kunstof omhulsel en de schroef zelf met een kunstof busje geïsoleerd van het rack. De 19" unit is dan geïsoleerd t.o.v. de rack rails.

    Dat is dus de eerste stap. Daarna zul je dus eventueel aardlussen via de signaalpaden nog galvanisch moeten scheiden. Het is net de belastingdienst...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 1 juni 2020 om 23:04

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dan blijven de frontjes en de schroeven elkaar raken.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    En dan nog zul je op zijn minst iets met telescopic ground (of hoe ze het ook noemen) doen, want anders knoop je via de sleeves van de jacks / buitenmantel van de kabel nog steeds die behuizingen aan elkaar.
    En daarom is starground een betere optie.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    @Ateng: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de PCM's reverbs zich verhouden tot de MPX G2/G1, LXP. Alex/Reflex.

    Ik weet niet of je deze zelf hebt gehad maar was er wel benieuwd naar. Ik heb zelf de MPX G2 en de goedkope Reflex die beiden een hele bruikbare reverb hebben. De MPX G2 heeft maar 4 reverbs die wel redelijk veel parameters hebben. De Reflexis heel beperkt maar klinkt meteen goed en gebruikte ik destijds voor de zangsectie van onze band voordat ik ben overgestapt naar een digitale Presonus mixer.
    Denk dat de meeste Lexicon live allemaal wel goed klinken en je t verschil niet echt zal horen. Studio of in een theater dan ga je het misschien horen. Voor stand alone reverb vind ik LPX en Reflex net zo goed als een PCM maar voor meer dan alleen reverb is de PCM80/90 echt een killer hoor. Trouwens heb nog een MPX500 en die is ook erg goed en die heb ik nu in mn rack hangen. PCM80 was van een kameraad van mij maar die heeft hij verkocht dus nu alleen een PCM90 in mn grote rack en dus de MPX500 in de compacte.
    De MPX G2 ken ik niet maar denk dat het wel vergelijkbaar is als de PCM als het alleen om reverb gaat.
    Je hoort echt een wereld van verschil tussen de GX-700 reverb en een Lexicon reverb dus voor mij altijd een Lexicon.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En daarom is starground een betere optie.
    Hoe heb je dat uitgevoerd?
    Ik kon het niet echt vinden via google.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Lexicon reverbs hebben een eigen sound.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe heb je dat uitgevoerd?
    Ik kon het niet echt vinden via google.
    Vanaf 6:30

    https://www.youtube.com/watch?v=1tGzeRbTtTQ

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Da's toch niet echt een nieuwtje?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top