Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 39
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hahaha vergeleken met mn andere rack is deze wel compact
    Lexicon gebruik ik alleen voor galm en voor de rest vind ik detune en chorus niet bijzonder. GX-700 heeft een mooiere detune, dikkere chorus en volume midi te regelen met een expression pedaal.

    Nee geen brom uit de speakers.
    Goed om te horen. Ben zelf ook nog bezig om wat 19" racks met allerlei spullen die ik over de jaren heen verzameld heb op te bouwen. Met humfrees heb ik de modules in het rechter rack geïsoleerd t.o.v. het rack zelf. Dat hielp al behoorlijk om de brom van met name de Mesa Boogie spullen naar beneden te halen.

    Hier een fotootje van de boel in opbouw:




    Daarom is het wel leuk om te zien dat er nog meer rack afficiados zijn ;-)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Humfrees....dat vind ik zo'n waardeloze klotedingen. Het werkt wel, maar je behuizing hoeft maar ergens een andere behuizing te raken en er is alsnog niks opgelost. Voor thuis kan het prima werken, maar met zooi waarmee gesleept wordt heb ik er niet zo'n hele goede ervaringen mee.

    Grappig dat je het mesa spul als hoofdoorzaak van de brom ziet; bij mij is de pedalpro écht de nr 1 boosdoener.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Goed om te horen. Ben zelf ook nog bezig om wat 19" racks met allerlei spullen die ik over de jaren heen verzameld heb op te bouwen. Met humfrees heb ik de modules in het rechter rack geïsoleerd t.o.v. het rack zelf. Dat hielp al behoorlijk om de brom van met name de Mesa Boogie spullen naar beneden te halen.

    Hier een fotootje van de boel in opbouw:




    Daarom is het wel leuk om te zien dat er nog meer rack afficiados zijn ;-)
    Egnater M4 vind ik nog steeds een super preamp!!

    Ben ook niet zo van de humfrees hoor want dat moet je echt precies goed doen anders bromt het nog steeds.
    Heb samen met Brian Swerdfeger mijn rack zo bomvrij mogelijk gemaakt door gebruik te maken van starground

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hahaha vergeleken met mn andere rack is deze wel compact
    Lexicon gebruik ik alleen voor galm en voor de rest vind ik detune en chorus niet bijzonder. GX-700 heeft een mooiere detune, dikkere chorus en volume midi te regelen met een expression pedaal.

    Nee geen brom uit de speakers.
    Ooit eens een 1:1 blinde test tussen een Boss RV-70 en Lexicon LXP-1 gedaan, beide ongeveer in dezelfde prijsklasse. Conclusie was dat beide even bruikbaar waren maar dat de Boss wat moderner en meer stereo klonk.

    Bij mij gaat de GX-700 wellicht sneuvelen, als de G-Major detune/modulatie effecten goed genoeg zijn. Komt dan een Quadraverb GT voor, die een paar typische mogelijkheden heeft.

    Humfrees heb ik ook gehad en in tegenstelling tot wat de verkoper beweerde was het zo kut als ik verwachtte.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 31 mei 2020 om 20:07

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Humfrees heb ik ook gehad en in tegenstelling tot wat de verkoper beweerde was het zo kut als ik verwachtte.
    Er is ook maar 1 echte Humphries natuurlijk

  6. #16

    Standaard

    Ik had humfrees besteld voor 2 racks. Het bleek dat tijdens montage van het eerste rack de kunstof kapjes vrij snel kapot konden gaan. Dat was inderdaad wel vervelend en vergde dus extra werk om het secuur en goed te monteren. Fragiel spul dus.

    Als jullie dat bedoelen snap ik het maar het principe werkt volgens mij wel degelijk want de aardlus brom is behoorlijk terug gebracht.

    Dus ik ben wel benieuwd waarom het bij jullie niet werkte...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Dus ik ben wel benieuwd waarom het bij jullie niet werkte...
    Bij mij waarschijnlijk omdat het inderdaad een fragiel klotesysteem is.

    En het is nog geen harde garantie dat je een aardlus ermee oplost, want het probleem kan ook elders zitten.
    Pak bijvoorbeeld de PedalPro. Als ik een kabel prik tussen de fx send van een willekeurige versterker naar de return van de Pedalpro, dan hangen de chassis van beide apparaten al aan elkaar (doorpiepen van aan/uitschakelaar versterker naar een willekeurig schroefje in de pedalpro behuizing) ook al maken ze fysiek helemaal geen contact (want amp in houten behuizing staat op rubber voetjes, rackunit los ervan), en toch bromt het als een gek.
    In een rack heeft het dan weinig tot geen zin ze nog los van elkaar te maken dmv humfrees.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 1 juni 2020 om 09:02

  8. #18

    Standaard

    OK, bedankt voor de toelichting. Ik ben het volledig eens dat de kunstof kapjes snel kunnen doorbreken. Dit kwam bij mij doordat het schroevendraaier draaimoment rechtstreeks op het kunstof komt te staan. Nadat ik het kapje zelf met een 2e schroevendraaier tegenhield ging het beter.

    M.b.t. de andere aardlus oorzaken van de pedalpro zul je met scheidingstransformatoren moeten werken als deze o.a. door Ebtech worden geleverd. Het blijft een lastige materie.

    En nu weer back to topic ;-)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht

    M.b.t. de andere aardlus oorzaken van de pedalpro zul je met scheidingstransformatoren moeten werken als deze o.a. door Ebtech worden geleverd. Het blijft een lastige materie.
    Ja, klopt.
    Van alles geprobeerd, dit is de enige hufterproof methode gebleken.

  10. #20

    Standaard

    @Ateng: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de PCM's reverbs zich verhouden tot de MPX G2/G1, LXP. Alex/Reflex.

    Ik weet niet of je deze zelf hebt gehad maar was er wel benieuwd naar. Ik heb zelf de MPX G2 en de goedkope Reflex die beiden een hele bruikbare reverb hebben. De MPX G2 heeft maar 4 reverbs die wel redelijk veel parameters hebben. De Reflexis heel beperkt maar klinkt meteen goed en gebruikte ik destijds voor de zangsectie van onze band voordat ik ben overgestapt naar een digitale Presonus mixer.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 1 juni 2020 om 18:34

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top