Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 39
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Moet nog ff hier en daar wat tweaken maar voor inpluggen en spelen ben ik nu al tevreden.
    Verbaasd me echt hoe strak mijn HH V800 klinkt en ik denk ook mede door de Thiele cabs maar toch heb niet het idee dat ik over een SS versterker speel.



    Laatst gewijzigd door ateng; 28 mei 2020 om 22:07

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    MosFets klinken nogal 'muzikaal' en EvH zal die V800 niet voor niets hebben uitgekozen. Goeie sounds hoor en lekker compact....!! Clean klinkt te gek, de lead vraag ik mij af of dat goed doorkomt vanwege het laag, is natuurlijk wel wat lekker is en de mixer kan er wel wat anders van maken.

    Ik ben half bezig met een rack set. Zou dan moeten bestaan uit een stereo 412 kast, Peavey 50/50 in 1 case en H&K Access, G-major, GX-700 en een buizen preamp door een maat van mij gebouwd in een andere case. Keuze van de kast is wel wat..... Zelfbouw buikkast met Beyma (weet niet meer welke), Kitty Hawk met Celestions (2 types maar ik weet niet meer welke) en een London City kast met Celestion G12T-75. Oh en dan zou ik ook nog m'n Bogner 212 met V30's stereo kunnen maken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    MosFets klinken nogal 'muzikaal' en EvH zal die V800 niet voor niets hebben uitgekozen. Goeie sounds hoor en lekker compact....!! Clean klinkt te gek, de lead vraag ik mij af of dat goed doorkomt vanwege het laag, is natuurlijk wel wat lekker is en de mixer kan er wel wat anders van maken.

    Ik ben half bezig met een rack set. Zou dan moeten bestaan uit een stereo 412 kast, Peavey 50/50 in 1 case en H&K Access, G-major, GX-700 en een buizen preamp door een maat van mij gebouwd in een andere case. Keuze van de kast is wel wat..... Zelfbouw buikkast met Beyma (weet niet meer welke), Kitty Hawk met Celestions (2 types maar ik weet niet meer welke) en een London City kast met Celestion G12T-75. Oh en dan zou ik ook nog m'n Bogner 212 met V30's stereo kunnen maken.
    Aah je hebt je Access nog!
    Ja ik moet nog ff meer tijd nemen met mn soundjes maken dus kijken hoe ik dat doe met het laag. Balen dat ik het nu niet kan checken tijdens optreden want dat is meestal wel mijn referentie om mijn rig af te stellen. Zo stand alone is het inderdaad lekker om je laag zo in te stellen dat je het voelt en dat voel je lekkers met een V800 en 2 Thiele cabs

    GX-700 is bij mij een blijvertje al vanaf eind '90 en de Peavey 50/50 heb ik ook voorbij zien komen op MP alleen ben niet zo van EL84. Je hebt genoeg keuze wat speakercabinets betreft.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Klopt van de Mosfets..... Ik heb nog een oude Trace Elliot Tramp op zolder staan, en die draait op 1 12AX7 en voor de rest pre amp en poweramp op Mosfets. Ik moet zeggen dat dat gebakje best heel aardig klinkt. Toevallig zat ik vanochtend nog even op marktplaats te kijken naar een JMP-1 van Marshall. Ook een leuke voorversterker!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Daar zitten heel wat mooie Todd Rundgren/Utopia geluiden in... nice!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6

    Standaard

    Mooi rack hoor en het clean klinkt echt fantastisch. De lead sound klinkt imo wat verzopen (no offense).

    Verder had ik verwacht de de Boss t.o.v. de Lexicon niet echt mee zou kunnen komen dus ben wel benieuwd wat je er als meerwaarde van ervaart. Mijn 2e vraag is of je nog brom en ruis problemen hebt ervaren tijdens het opbouwen want dat is toch wel een nadeel van rack equipment.

    Enne, om het rack nou compact te noemen ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 29 mei 2020 om 20:42

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Tof zo'n timewarp rack. Zelf begin ik er niet aan. Mijn set is compact genoeg. )
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja ik heb m’n Access nog. Niet dezelfde als eerst, want die had ik geleend. Heb er zelf eentje gekocht met originele controller voor wehnag

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Klopt van de Mosfets..... Ik heb nog een oude Trace Elliot Tramp op zolder staan, en die draait op 1 12AX7 en voor de rest pre amp en poweramp op Mosfets. Ik moet zeggen dat dat gebakje best heel aardig klinkt. Toevallig zat ik vanochtend nog even op marktplaats te kijken naar een JMP-1 van Marshall. Ook een leuke voorversterker!
    Jaaa de JMP-1 is te gek en die heb ik in mn grotere rack zitten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Mooi rack hoor en het clean klinkt echt fantastisch. De lead sound klinkt imo wat verzopen (no offense).

    Verder had ik verwacht de de Boss t.o.v. de Lexicon niet echt mee zou kunnen komen dus ben wel benieuwd wat je er als meerwaarde van ervaart. Mijn 2e vraag is of je nog brom en ruis problemen hebt ervaren tijdens het opbouwen want dat is toch wel een nadeel van rack equipment.

    Enne, om het rack nou compact te noemen ;-)
    Hahaha vergeleken met mn andere rack is deze wel compact
    Lexicon gebruik ik alleen voor galm en voor de rest vind ik detune en chorus niet bijzonder. GX-700 heeft een mooiere detune, dikkere chorus en volume midi te regelen met een expression pedaal.

    Nee geen brom uit de speakers.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top