Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Lösse eindties - Track 2: Reer ie?

    Ook deze song lag al jaren op de plank maar hebben we nu eindelijk opgenomen. Corona proof in onze thuis studio's. Benieuwd wat jullie vinden van deze balad.

    https://youtu.be/UFIdbKhCABw

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Ben normaliter niet zo tekstgericht, maar hier was er geen ontkomen aan! Ik vind het een mooie, ontroerende tekst, die extra lading lijkt te krijgen doordat het in dialect (welk?) is geschreven; erg mooi.
    Qua muzikale uitvoering hebben jullie voor een (erg) sobere insteek gekozen; zowel de zang als de begeleiding vind ik, eerlijk gezegd, weinig dynamisch. Iets meer instrumentarium had het nummer in mijn oren meer zeggingskracht gegeven, maar dat is een kwestie van smaak.
    Voorlopig staat het als een huis. Compliments!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #3

    Standaard

    Het dialect is "Gaelemunigers" en heeft z'n oorsprong in Genemuiden. Stadje net achter Zwolle. De sobere insteek is bewust. Aanvankelijk hadden we een soort Scorpions achtige powerbalad met gitaarsolo's en alles er op en eraan. Na verloop van tijd kwamen we er achter dat voor dit liedje echt geldt: "Less is more". Dat we daarin iets te ver zijn doorgeschoten zou kunnen. Maar dit is wat het nu is. Maar zeer bedankt voor je compliment.
    Laatst gewijzigd door Baker; 27 mei 2020 om 10:54

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Wat grappig; ik had het idee dat het een Vlaams dialect was...
    Met een uitvoering a la Scorpions hadden jullie het nummer naar mijn idee naar de ratsmodee geholpen.
    Van ‘doorgeschoten’ is wat mij betreft overigens absoluut geen sprake. Ik moest bij jullie nummer onbewust denken aan het nummer ‘Hurt’ in de uitvoering van Johnny Cash; ik zat meer in die hoek te denken.
    Maar, zoals je zegt: het is wat het is.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Prachtig! Mooi eigen geluid ook van Gerben, dat herken je direct!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6

    Standaard

    Mooi lied.
    Het mooie is dat ik er gelijk ideetjes bij krijg wat ik er mee zou kunnen, terwijl dit helemaal niet de hoek is waar ik normaal gesproken naar luister.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Prachtig lied! Precies goed, niets meer aan veranderen. Erg mooie tekst, goed gezongen, goede gespeeld. Mag zo op Radio 2 wat mij betreft

  8. #8

    Standaard

    Nou, bedankt voor de complimenten!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top