Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Waar uit de buurt kom je?
    Ik woon in Den Bosch

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maanen Bekijk bericht
    Ik zit er aan te denken om mijn Marshall vintage modern 2466 te laten modificeren. Ik ben vooral benieuwd hoe mijn versterker in het cleane geluid verbeterd kan worden.

    Iemand een idee waar ik het beste terecht kan voor een modificatie?

    Grt!!!
    Ik ben persoonlijk een hele grote fan van de VintageModern reeks. Maar: benader de amp als een éénkanaals amp! Hij is clean uitstekend in te stellen. En crunch en lead ook, maar dat vergt aan de knoppen draaien én de switches te gebruiken. Ik vind het een van de meest veelzijdig instelbare amps maar het is echt een éénkanaals model.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Over het algemeen heeft de Vintage modern reeks erg veel lovende reacties gehad. Zelf geen ervaring mee. Maar sluit me aan bij vorige post. Behandel en accepteer m zoals ie bedoeld / ontworpen is.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Inderdaad. Da's ook waarom ik het ook eerder vroeg in het topic hoe de versterker gebruikt wordt. Het lijkt een beetje dat ie als tweekanaals wordt gezien en dat is ie niet. De scheur ansicht klinkt al erg goed, maar deze versterkers zijn ook erg goeie pedalenhappers. Ik stelde destijds mijn 2266 clean met randje af en speelde daar overheen met een Proco Rat en een Maxon OD808 en dat ging als de brandweer. Zo had ik dus een heel aardig clean en een vette scheur. Een choke toevoegen aan deze versterkers doet ze mijns inziens wel goed en ook de fabrieks-af buizen vond ik niet slecht, maar ook niet geweldig. Wellicht ook omdat die dingen fabrieks-af ook redelijk koud gebiast zijn.

  5. #15

    Standaard

    Weet niet wat de gewenste mod gaat kosten maar ik denk dat je voor dat geld een prima (tweedehands ) clean klinkende tranny/moddelong amp kan kopen
    Persoonlijk zou ik eens naar een katana kijken
    Staat ook wel kool zo'n dual amp setup imo

    En anders doe je als mr hudson
    Marshall fullblast en "clean" regel je met de volume knop op je gitaar

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Eens. Dat ding een keer ruim kunnen testen en je moet er inderdaad niet intrappen dat het een tweekanaalsbak is. Een goeie basissound afstellen is totaal geen probleem maar dan nog gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat die basissound veel leuker is als het een crunch sound is.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Honderd procent clean krijg je ze ook niet. Of je moet inderdaad al de volumeknop op je gitaar terug draaien. Persoonlijk ben ik niet zo'n type speler, teveel gedoe en zo. Maar dat ie altijd een randje heeft vond ik niet erg, zelfs wenselijk. Ik vind dat in de mix ook lekkerder klinken. Da's eigenlijk ook niet echt clean, maar al in crunch territorium. Da's ook het gebied waar, vind ik, overdrives het beter gaan doen. Tubescreamers al helemaal. Een Marshall neem je doorgaans ook niet echt voor het clean. In ieder geval niet de éénkanaals-bakken. Het kan, er is ook geen regel voor, maar er voor bedoeld zijn ze niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top