Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 53 van 53
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    CNC staat voor Computer numerical control en betreft in dit geval de machine die geprogrammeerd body’s en halzen freest.

    PLEK staat voor ehh... geen idee meer; maar deze machine stelt computergestuurd je gitaar af (topkam, hals, frets).
    https://sfguitarworks.com/the-plek/
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Plek scant eerst een bestaande hals. Vervolgens geeft de computer een rapport wat er beter kan en de operator bepaald hoe hij afgesteld moet worden. (Je kan desgewenst ook de fretten lager maken). Vervolgens gaat de machine de frets bijwerken en snijd de kam in. (Gaat altijd ism een nieuwe kam heb ik begrepen). Je hebt een versie voor kleine bouwers zoals haar heeft en je hebt grote industriële versies die bv gibson gebruikt voor zijn premium gitaren.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Plek scant eerst een bestaande hals. Vervolgens geeft de computer een rapport wat er beter kan en de operator bepaald hoe hij afgesteld moet worden. (Je kan desgewenst ook de fretten lager maken). Vervolgens gaat de machine de frets bijwerken en snijd de kam in. (Gaat altijd ism een nieuwe kam heb ik begrepen). Je hebt een versie voor kleine bouwers zoals haar heeft en je hebt grote industriële versies die bv gibson gebruikt voor zijn premium gitaren.
    Precies,
    Alles wat ik erover kan zeggen is dat het werkt als een dolle.
    Ook mijn niet-haar gitaren zijn bij vd Haar door de plek gegaan.
    Gitaar voelt na behandeling alsof je er al jaren op gespeeld hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top