Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 53
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.177

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door riva Bekijk bericht
    Suhr heb ik er 4 van mogen spelen, uitzonderlijk goed afgewerkte gitaren inderdaad, en precies iedere gitaar consistent, maar helaas voor mij te klinisch en de halzen zijn te magertjes voor mij, om die rede heb ik mijn Luke ooit verkocht.
    Ik speel op een Suhr en een Luke en heb ooit een Kauffman verkocht omdat ik de hals te dik vond. Misschien voor jou een optie? Qua prijs ook goed te doen. Mijne was wel slecht afgewerkt maar kan exemplarisch zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #32

    Standaard

    Het is net als met elke gitaar, uitproberen werkt toch altijd het beste om uiteindelijk een goede keuze te kunnen maken. Haar gitaren zijn ook redelijk eenvoudig zelf uit te proberen bij bijvoorbeeld TFOA of Max Guitars.

    M.b.t. de kwaliteit, ik heb zelf meerdere Haar gitaren gehad en ben er persoonlijk wel erg tevreden over. Mijn voornaamste werkgitaar is een heavy relic zwarte Haar stratocaster met een reverse headstock en HSS elementen (2x Mike Landau single coil en 1x Suhr SSV humbucker). Het is een van de fijnste gitaren die ik heb omdat zowel de speelbaarheid als de klank erg goed zijn.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 24 mei 2020 om 17:11

  3. #33

    Standaard

    Ik was ooit eens van plan een Haar strato te kopen op tweedehands omdat ik al veel goede dingen gelezen had erover...maar toen ik ze bij die persoon in handen had en bespeelde was ik zeker niet onder de indruk..heb ze niet gekocht..ze lag mij totaal niet..voelde zelfs goedkoop aan en de sound was ook dat niet.. Iemand zei hier ..het is erop of eronder..wel ..deze was toch eronder..dit was mijn enige ervaring met Haar.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik speel al meer dan 10 jaar dagelijks op een Haar SSS strat met voodoo pick-ups en oude headstock. Prima gitaar. Wel wat problemen mee gehad in het begin. De snaren liepen te dicht langs de hals en de fretten waren te ver afgevlakt aan de zijkant van de hals waardoor de hoge E af vaak langs de hals liep. Volgens Haar kon dat niet en lag het aan de klant en reageerde hij een beetje uit de hoogte. Ging destijds via een retailer, dus ik heb hem nooit zelf ontmoet. Uiteindelijk heeft hij het na wat heen en weer gedoe en lichte tegenzin wel opgelost. Ik vond zijn reactie toen wel wat tegenvallen. Maar goed dat is al weer lang geleden, vergeven en vergeten (nou, vergeten niet helemaal anders schrijf ik dit niet).

    Ik blijf nog wel altijd kijken naar een tweede strat, maar tot nu toe nog niks beters kunnen vinden. Een Suhr of Fender CS lijkt me wel wat. Maar dan moet je net de juiste tegenkomen die ook nog een beetje betaalbaar is en dat is niet makkelijk. Liefst nog met een fretje meer, want ik mis de 22e fret wel, en dan wordt de keus weer erg beperkt want ze hebben meestal 21 frets helaas (nooit gesnapt waarom eigenlijk....).
    Laatst gewijzigd door apekop; 24 mei 2020 om 20:01

  5. #35

    Standaard

    Ik heb eigenlijk geen klachten over de service van Haar gitaren. Ben tevreden over de snelheid van zakendoen, problemen oplossen en heb meegemaakt dat ik een extra gitaarsnoer van hoge kwaliteit meekreeg omdat hij bij de deal uitgegaan was van een inruil zonder koffer. Had ie niet hoeven doen...

    Maar ik denk wel dat je rekening moet houden met het feit dat hij continue gitaren aan het bouwen en afstellen is waardoor hij en zijn personeel niet veel tijd hebben. Proberen op locatie betekent dat je jezelf moet vermaken in zijn kleine showroom. Het is een gitaar bouw/assemblage bedrijf en geen grote winkel met verkopend personeel. Desondanks vond en vind ik nog steeds fijn dat hij wel openstaat voor particulieren die iets speciaals zoeken en dat eerst willen uitproberen.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 24 mei 2020 om 20:10

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Ik heb eigenlijk geen klachten over de service van Haar gitaren. Ben tevreden over de snelheid van zakendoen, problemen oplossen en heb meegemaakt dat ik een extra gitaarsnoer van hoge kwaliteit meekreeg omdat hij bij de deal uitgegaan was van een inruil zonder koffer. Had ie niet hoeven doen...

    Maar ik denk wel dat je rekening moet houden met het feit dat hij continue gitaren aan het bouwen en afstellen is waardoor hij en zijn personeel niet veel tijd hebben. Proberen op locatie betekent dat je jezelf moet vermaken in zijn kleine showroom. Het is een gitaar bouw/assemblage bedrijf en geen grote winkel met verkopend personeel. Desondanks vond en vind ik nog steeds fijn dat hij wel openstaat voor particulieren die iets speciaals zoeken en dat eerst willen uitproberen.
    +1. Mooie samenvatting


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    Het is een gitaar bouw/assemblage bedrijf en geen grote winkel met verkopend personeel. Desondanks vond en vind ik nog steeds fijn dat hij wel openstaat voor particulieren die iets speciaals zoeken en dat eerst willen uitproberen.
    Zijn al zijn gitaren geassembleerd? Dus nooit van scratch af aan gebouwd?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ik heb in het verleden ergens gelezen dat hij beide doet.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kan mij goed voorstellen dat hij in het verleden partscasters en echte zelfbouw gitaren naast elkaar verkocht. Inmiddels zou hij wel wat CNC spul in huis hebben en alles zelf maken. Heb je eenmaal de juiste instellingen en kun je aan hout komen dan is het ineens een stuk gemakkelijker. Aangezien hij een PLEK machine heeft, staat hij blijkbaar niet negatief tegenover moderne technieken.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Zijn al zijn gitaren geassembleerd? Dus nooit van scratch af aan gebouwd?
    Dat deed en doet ie wel maar dan staat er geen haar op. Een vriend van mij heeft er weleens een replacement nek laten maken. Maar met een fender kop en daar zet zijn naam dus niet Ivm licenties.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top