Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Nou, dan gooi ik usacustomguitars en musikraft ook maar in de ring, maar zelfbouw is niet waar ts naar op zoek is volgens mij. Mocht dat wel zo zijn heeft Fred Dons wel de nodige info mocht die hier nog rondhangen, anders Orpheo.
    Laatst gewijzigd door Pter; 23 mei 2020 om 17:37

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Misschien zoekt de ts er in eerste instantie niet naar, maar heeft wel een beeld bij een gitaar, die je niet erg snel bij productie modellen ziet. Vandaar. Maar Zwier is niet anders dan Haar. Ook gewoon een bouwer, met ook wat gitaren op voorraad. Eventueel zou je bij Zwier ook wat custom dingetjes kunnen aangeven en ik weet uit eigen ervaring dat Zwier daar belachelijk goedkoop in is. Dit terwijl Zwier erg hoog staat aangeschreven. Internationaal zelfs. Ik heb ook nooit begrepen waarom deze man een niet veel grotere populariteit geniet, ook zeker als je ziet voor wie hij al gebouwd heeft.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik heb ook nooit begrepen waarom deze man een niet veel grotere populariteit geniet, ook zeker als je ziet voor wie hij al gebouwd heeft.
    Dat zie je bij meer NL bouwers.
    Misschien wel een generatie dingetje; minder actief op Facebook en zo.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Misschien zoekt de ts er in eerste instantie niet naar, maar heeft wel een beeld bij een gitaar, die je niet erg snel bij productie modellen ziet. Vandaar. Maar Zwier is niet anders dan Haar. Ook gewoon een bouwer, met ook wat gitaren op voorraad. Eventueel zou je bij Zwier ook wat custom dingetjes kunnen aangeven en ik weet uit eigen ervaring dat Zwier daar belachelijk goedkoop in is. Dit terwijl Zwier erg hoog staat aangeschreven. Internationaal zelfs. Ik heb ook nooit begrepen waarom deze man een niet veel grotere populariteit geniet, ook zeker als je ziet voor wie hij al gebouwd heeft.
    +1. Sjak Zwier vind ik een geweldige persoonlijkheid. Bescheiden in de omgang. Mijn Haar heeft uiteindelijk plek gemaakt voor een Zwier telecaster.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Misschien zoekt de ts er in eerste instantie niet naar, maar heeft wel een beeld bij een gitaar, die je niet erg snel bij productie modellen ziet. Vandaar. Maar Zwier is niet anders dan Haar. Ook gewoon een bouwer, met ook wat gitaren op voorraad. Eventueel zou je bij Zwier ook wat custom dingetjes kunnen aangeven en ik weet uit eigen ervaring dat Zwier daar belachelijk goedkoop in is. Dit terwijl Zwier erg hoog staat aangeschreven. Internationaal zelfs. Ik heb ook nooit begrepen waarom deze man een niet veel grotere populariteit geniet, ook zeker als je ziet voor wie hij al gebouwd heeft.
    Misschien is Sjak goed in bouwen, maar minder goed in sales en marketing. Zijn standaardlijn strats en tele's hangt wel bij Bax, maar verder zie je ze bijna nergens. Terwijl Haar en Smitty ook in Duitsland verkrijgbaar zijn, tenminste dat was de afgelopen jaren het geval.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dat zie je bij meer NL bouwers.
    Misschien wel een generatie dingetje; minder actief op Facebook en zo.
    Klopt en dat zal er ook zeker mee te maken hebben, wat telerocker ook aangeeft. Hele goeie bouwers, voor de insiders echt wel bekend als superkwaliteit, maar minder aansprekend voor de 'gewone' consument. En dat terwijl Sjak inderdaad een vreselijk makkelijke man is, waar je heel goed mee kan communiceren wat je wilt. Ik wil Erik v/d Haar nou niet helemaal afkraken, hij zal ongetwijfeld een goed product leveren, maar die communicatie heb ik bij hem anders ervaren... Maar commercieel gezien zal Erik v/d Haar het zeker beter doen, gezien de naamsbekendheid.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Klopt en dat zal er ook zeker mee te maken hebben, wat telerocker ook aangeeft. Hele goeie bouwers, voor de insiders echt wel bekend als superkwaliteit, maar minder aansprekend voor de 'gewone' consument. En dat terwijl Sjak inderdaad een vreselijk makkelijke man is, waar je heel goed mee kan communiceren wat je wilt. Ik wil Erik v/d Haar nou niet helemaal afkraken, hij zal ongetwijfeld een goed product leveren, maar die communicatie heb ik bij hem anders ervaren... Maar commercieel gezien zal Erik v/d Haar het zeker beter doen, gezien de naamsbekendheid.
    Sjak is een topgozer.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Topic gaat over Haar strats, vervolgens wordt er geluld over Suhr en Zwier.
    Bijzonder.... de TS vroeg om ervaringen met vd Haar strats😬
    En vervolgens mij had hij nu voldoende info om te gaan testen.

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2003
    Locatie
    den haag
    Berichten
    20

    Standaard

    Zwier heeft ook mijn interesse gewekt..bedankt Brum..
    Ik dacht dat die alleen akoestische en telecasters bouwde, blijkt het een veelzijdige bouwer te zijn, en inderdaad een fijnere persoonlijkheid dan Erik v/d Haar,

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Topic gaat over Haar strats, vervolgens wordt er geluld over Suhr en Zwier.
    Het gaat nog over gitaren, dat valt al niet tegen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top