Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2003
    Locatie
    den haag
    Berichten
    20

    Standaard Ervaringen V/d Haar strats

    Olla Medegitaristen,

    Ik ben me aan het oriënteren in een nieuwe strat,
    Na lang wikken en wegen en alle merken af te surfen(fender cs/suhr/realguitars) ben ik uiteindelijk bij v/d Haar terecht gekomen.
    Heeft iemand ervaring met dit merk, op youtube klonken ze erg goed en dynamisch.
    Ik zie verschillende headstocks, fender achtige en de nieuwere doen me denken aan een ibanez roadstar.

    Ik hoor graag jullie mening, thanks alvast.
    Groeten Jeroen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Prima gitaren, ik heb er 10 jaar geleden een paar jaar een exemplaar gehad. Sindsdien in love met Suhr V60 LP elementen....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    YouTube... Dynamisch... Juist!

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2003
    Locatie
    den haag
    Berichten
    20

    Standaard

    Hahah ik weet het, YouTube is alhoewel mega gecomprimeerd, wel een handige tool om een 1e schifting te maken..
    Weet zeker dat de exemplaren die ik heb gehoord dynamisch zijn.
    Kan goed tussen de regels luisteren😅

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Nooit op eentje gespeeld maar wel gehoord van een pro dat het nogal hit or miss is met dit merk. Suhr is altijd raak.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar Suhr is ook nieuw bijna 3x zo duur dus dan moet het wel raak zijn.
    Ik heb zelf een Haar Strat gehad, in 2007 nieuw gekocht, 2014 weer verkocht. Was een Olympic white relic met mint slagplaat. Geoliede nek en uitvoering met nog een Fender kop. Suhr v60lp’s erin. Heerlijke gitaar. Weggedaan om financiële ruimte te maken maar wel jammer dat ik hem weggedaan heb.
    Ik zou je aanraden die oudere haar strats te testen, van de nieuwere weet ik niks, maar die headstock is wel een deal breaker voor me. Marktplaats in de gaten houden of naar Haar guitars in IJsselstein gaan, wellicht hebben ze wat oudere Haars gebouwd tussen 1999 en pakweg 2014 met de Fender kop.

  7. #7

    Standaard

    Prima gitaren, een nieuwe kun je naar je eigen wensen laten opbouwen.
    Sowieso goed idee om afspraak te maken in IJsselstein.
    Kun je het hele bouwtraject zien en een paar gitaren checken die al klaar zijn.

    Ook fijn om wat mooie amps te proberen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nooit op eentje gespeeld maar wel gehoord van een pro dat het nogal hit or miss is met dit merk. Suhr is altijd raak.
    Een bevriende gitarist had een Dick Dijkman, Haars, Fenders, totdat hij een Suhr Classic HSS (in IJsselstein !! ) kocht. Geen enkele van zijn planken kon daaraan tippen, zei hij. Ik vond zijn Haar HSS (met de oude kop) trouwens ook een goede gitaar.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 mei 2003
    Locatie
    den haag
    Berichten
    20

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de tips so far,
    Suhr heb ik er 4 van mogen spelen, uitzonderlijk goed afgewerkte gitaren inderdaad, en precies iedere gitaar consistent, maar helaas voor mij te klinisch en de halzen zijn te magertjes voor mij, om die rede heb ik mijn Luke ooit verkocht.
    Ik wil altijd graag een mooie diepe bas op een gitaar , ook met een 010 setje erop.dus kom dan meestal uit bij een halsdikte rond 22.5(1th) tot 24.8(12th)
    Meer hals is ook meer geluid.
    Groeten

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik zal niet meer beginnen over Warmoth...

    Een serieuze noot, probeer 's bij Zwier te informeren. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand gehoord die een Zwier slecht vond en alles naar eigen keus. Ook zeker niet de duurste. Zou me ook niet verbazen dat een Zwier goedkoper is dan een Haar strat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top