Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 51
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Generatie is veranderd omdat manier van shoppen is veranderd. Uitproberen lijkt gratis te zijn en ik denk dat er hele generaties zijn die dat werkelijk ook denken. Maar soit, zo gaan die dingen.
    En wat YT betreft, dat is een grote marketing machine geworden en je kan mensen niet kwalijk nemen dat ze niet zien dat reviews meestal betaalde reclame is.

    Van de week een programma over kinderen die het verschil niet konden zien tussen redactionele content en advertenties en op het eind zei een vader tegen zijn zoontje, maar nu weet je het toch wel? Ja, zei die jongen, nou weet ik het.
    Ik dacht, da's knap want ik zit in die wereld en ik tuin er nog steeds in, the best trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist hè.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Begint al met de vader die het niet snapt

    Echt moeilijk is het niet; media zijn er om reclame te maken, niets is gratis en alles is geoorloofd in marketing.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Maar het is wel veranderd hoor vind ik
    de enige dingen op tv die niet gescripted zijn actualiteit/nieuws en sportwedstrijden. Als ze het reality tv gaan noemen weet je wel hoe laat het is.
    Dat was vroeger toch wel anders, men deed niet zo zijn best om net te doen alsof het niet scripted was.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 mei 2020 om 13:01
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klopt helemaal. Ik heb een paar weken terug de kindjes op m'n werk voorgelegd dat cinematografische pareltjes als Ex On The Beach, How I'm gonna fuck in the best possible way etc. gescript zijn. Dat ging er niet in bij de doelgroep.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Zo heeft dit forum een policy dat er geen reclame gemaakt mag worden want dat conflicteert met de aanwezige adverteerders.
    Alsof daar allang het licht niet is uitgedaan maar soit.
    Ondertussen, oh ironie, staat dit forum vol met YT filmpjes van producenten of reviewers die door producenten betaald worden.

    Mijn stelregel is, 150 views is een enthousiaste gebruiker, 150.000 is een business model.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 mei 2020 om 01:54
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Daar zit je niet ver naast Pepe

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het is zeker veranderd. YouTube is ook commerciëler geworden, zeker als je het vergelijkt met het prille begin. Webwinkels zijn natuurlijk ook anders dan de muziekzaken van weleer waar je ook nog vaak kon inruilen en tweedehands gitaren, amps en effecten zag staan. Jeugdsentiment. Nostalgie. Marktplaats en Ebay zijn dan wel weer een paradijs als je je weg weet te vinden. En hier op het Forum krijg je ook allerlei tips waarmee je je voordeel kunt doen. YouTube is geinig als tijdsverdrijf en om je wat te orienteren. Maar zelf uitproberen, zelf ervaren, zelf op gehoor en gevoel dingen uitzoeken en er de tijd voor nemen dat is iets wat van onschatbare waarde blijft.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zou dat niet het verschil zijn tussen bestellen en proberen? Beetje een generatie ding. Vroegah ging je (tot vervelens toe) naar de winkel, probeerde van alles uit en kocht dan uiteindelijk iets. Nu bestelt de gitarist op basis van YT en fora iets en komt er dan soms al snel achter dat het niet is wat ze ervan verwachtten. Een prima filmpje op YT kan al snel het idee wekken dat die gitaar de oplossing is, terwijl een stukje spelen op zo'n gitaar, jou al snel weer de realiteit doet ruiken.
    Ik denk dat dat alleen opgaat voor newbees; die hebben (nog) geen andere referentie dan hun gitaargod...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als ik een goede -oude- Martin copie zou willen scoren zou ik het, net zoals bij de elek. gitaren bij 75/85 Japanners zoeken:
    Dit is vrijwel exact wat ik een dik jaar terug aan een famililid schreef.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ik weet niet of je al voorzien bent, maar ik kan inmiddels uit eigen ervaring meedelen dat een Eastman wel erg interessant is.
    Ik heb sinds kort een AC422. Een m.i. betaalbare en fijne gitaar, erg goed bespeelbar, warm en met een LR Baggs VTC. Ik heb een D35 uit 1973 waar ik 'm één op één mee kan vergelijken en dan houdt hij zich zeer goed staande. De Eastman zou ik een fractie "omfloerster" willen noemen, e Martin is iets puntiger. Ik had de Eastman gekocht omdat mijn Taylor 414CE me niet (meer) beviel. Op zich een natuurlijk goede gitaar, maar versterkt m.n. een stuk minder dan de twee anderen.
    Voor details over de Taylor en de Eastman, zie mijn twee HNGD-postjes, waarvan de ene dag dus uiteindelijk toch iet minder happy bleek!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top