Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 51
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Ik zou het nog net iets anders verwoorden: "nou ja.." tegenover "Yess!!!"
    Voor mij mist een Taylor wat de meeste Martins tot heel goede gitaren maakt.
    Als resultaat daardoor een beetje "neuzig" (te veel hoog mid en te weinig sub laag)
    Jij hebt het over jouw beleving van de klank van beide gitaren, en welk aspect de één bij jou doet prevaleren boven de ander. Maar dat verklaart geenszins een door jou gesuggereerd verschil in kwaliteit van de gitaren.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb een oude Takamine EG-330B, is ruwweg het Dreadnought Martin model. Maar met mahonie achter-en zijkanten, klinkt denk ik heel anders dan een Martin. Ik heb ook 2 gitaren van Recording King, een dobro en een 12 fretter met een dikke V hals, een echte fingerpicker. Beide uitstekend voor het geld.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Paar namen die nog niet genoemd zijn,
    Als ik een goede -oude- Martin copie zou willen scoren zou ik het, net zoals bij de elek. gitaren bij 75/85 Japanners zoeken: Tokai Cat Eyes, Yamaha FG, Martin Sigma, Morris, Yamaki en Yairi bijvoorbeeld.
    Basicly dezelfde materialen maar beter in elkaar gezet dan de USA concurrentie destijds.
    Ook veel meer vibe vind ik met lakken verkleurd en in de nerf gezonken maar lastiger dan een gitaar bij Thomann bestellen dus voor de meeste geen optie.
    Ik vind het dan juist weer leuk, digital guitar hunting.

    Deze handerlaar ken ik al heel lang, soms krijg je gratis zijn zang er bij!

    Laatst gewijzigd door Pepe; 25 mei 2020 om 16:16
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #34

    Standaard

    Ik zou zeker naar Eastman kijken

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 oktober 2008
    Locatie
    Blue Ridge Mountains
    Berichten
    3.033

    ideetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Jij hebt het over jouw beleving van de klank van beide gitaren, en welk aspect de één bij jou doet prevaleren boven de ander. Maar dat verklaart geenszins een door jou gesuggereerd verschil in kwaliteit van de gitaren.
    Verschil in kwaliteit? Dan is dat verkeerd overgekomen.
    Ik wil geenszins suggereren dat Taylor kwalitatief minder zou zijn, integendeel, dat ziet er allemaal perfect uit.
    Ik vind het alleen muzikaal gezien de mindere van de meeste Martins.
    Maar wat ik al zei, ik heb daarvan ook zeer tegenvallende (als: 'Is dat nou een Martin?') exemplaren van in handen gehad.
    Alleen van Taylor moet ik de eerste nog bespelen die me wel een goed gevoel geeft. Ik vind ze 'knerperig', for lack of a better word....
    Niet meer en niet minder...
    Er groeit zelfs Bluegrass in mijn voortuin.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB-1 Bekijk bericht
    Verschil in kwaliteit? Dan is dat verkeerd overgekomen.
    Ik wil geenszins suggereren dat Taylor kwalitatief minder zou zijn, integendeel, dat ziet er allemaal perfect uit.
    Ik vind het alleen muzikaal gezien de mindere van de meeste Martins.
    Maar wat ik al zei, ik heb daarvan ook zeer tegenvallende (als: 'Is dat nou een Martin?') exemplaren van in handen gehad.
    Alleen van Taylor moet ik de eerste nog bespelen die me wel een goed gevoel geeft. Ik vind ze 'knerperig', for lack of a better word....
    Niet meer en niet minder...
    Kwestie van smaak dus...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Kwestie van smaak dus...
    Bijna elke mening over spullen op dit forum is een kwestie van smaak...

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Egmond heeft ook gitaren voor Martin geproduceerd. Geloof alleen niet dat dit een aanrader is.


    Zo'n ouwe Japanner heeft wel wat inderdaad, maar zijn ook niet echt goedkoop.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik mis een beetje de sense om te snappen waarom mensen namen gaan noemen van gitaren die je gewoon bij Bax kan halen als er specifiek gevraagd wordt om suggesties die je daar juist niet kan krijgen.

    Maar je hoeft voor leuke dingen ook niet gitaren uit Japan te halen hè, op Marktplaats stonden altijd wel leuke Ibanezzen en Yamaha's alleen moet je er wel even induiken wat budget en high end is want als ze ipv hun Japanse naam een export naam krijgen is die link lost.

    Of geduld hebben en een leuke deal hier maken. Mijn '94 Gibson dove heb ik voor 1100 inc case hier in de buurt opgeduikeld.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zou dat niet het verschil zijn tussen bestellen en proberen? Beetje een generatie ding. Vroegah ging je (tot vervelens toe) naar de winkel, probeerde van alles uit en kocht dan uiteindelijk iets. Nu bestelt de gitarist op basis van YT en fora iets en komt er dan soms al snel achter dat het niet is wat ze ervan verwachtten. Een prima filmpje op YT kan al snel het idee wekken dat die gitaar de oplossing is, terwijl een stukje spelen op zo'n gitaar, jou al snel weer de realiteit doet ruiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top