Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 51
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Qua kwaliteit zit ik vast aan de sound van die D 16 die ik ooit gehad heb. Dat ronkende geluid zit in mijn hoofd en ik moet in ieder geval een gitaar hebben die minstens net zo goed is.
    Oow, dan maak je het speelveld voor jezelf - hoe begrijpelijk dan ook - toch wel erg klein denk ik.
    Tja, dat wordt mogelijk een lange rondgang langs gitaarwinkels, maar ook hier geldt: de reis is minstens/net zo leuk als het moment van aankoop.
    Ik ben benieuwd...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #12

    Standaard

    ik vind Levinson erg goed , http://levinsonguitars.com/ , is van dezelfde man als Blade elektrisch. Zelf heb ik een LG 243NS, lijkt op een OM28.

  3. #13

    Standaard

    Blueridge en Furch, al zijn de topmodellen ook niet goedkoop.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik heb een Sigma D28 kopie, en dat is echt een superfijn gitaartje. Als je Martin zoekt voor minder geld, is Sigma jouw keus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Van wat ik heb gezien is eastman nog een stapje beter voor een vergelijkbare prijs. Heb dan ook een eastman aangeschaft tijdje terug en een maatje van me recentelijk ook. erg blij mee!
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard alternatieven Martin en Gibson

    Zou kunnen. Waar baseer je dat op? Ik heb zelf een flink aantal verschillende gitaren getest, van Richwood tot Taylor en Martin, en voor dit geld (€300 tweedehands) ben ik nog niks beters tegengekomen. Bij de lokale gitaarwinkel waren ze ook erg onder de indruk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Hier nog een groot fan van Eastman acoustische gitaren. Mijn AC412-CE is weliswaar wat meer orchestra model a la Taylor, maar ze hebben idd ook de geijkte Martin (dreadnought) kopieën in het programma. Enorm veel waar voor je zuur verdiende centen. Enige nadeel dat ik van mijn AC412-CE kan bedenken, is de nukkige plek in de klankkast tbv de 9V batterij voor de ingebouwde pre-amp. Batterij verwisselen (eens per jaar) = snaren los halen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Zou kunnen. Waar baseer je dat op? Ik heb zelf een flink aantal verschillende gitaren getest, van Richwood tot Taylor en Martin, en voor dit geld (€300 tweedehands) ben ik nog niks beters tegengekomen. Bij de lokale gitaarwinkel waren ze ook erg onder de indruk.
    de eastmans die ik vastgehouden heb en bespeeld heb. de sigma's die ik bespeeld heb enz. heb (net als de meeste gitaristen?) wel eens bijna alle akoestische gitaren in een winkel bespeeld.

    Maar goed de eastman pch kost 340 en die is dus echt nice.

    ik heb zelf een OM-model van €575, deze vond ik het best klinken van alle eastman, taylors en martins die ze daar hadden in die kamer. Na een tijdje heb ik een lr baggs anthem heb laten plaatsen, ook echt super blij mee.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Zoveel mensen, zoveel meningen..
    Zo heb ik mijn Martin D-35 wel eens vergeleken met de Sigma variant (hoewel dat denk ik een D-28 kloon was) en ik miste toch wel die volheid en warmte die mijn Martin wel heeft.
    Eastmann kan ik niet beoordelen, nooit op gespeeld. Furch heb ik wel in handen gehad en dat vond ik mooier dan de Sigma.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Misschien is het bij Sigma dan meer exemplarisch, want aan vol geluid heb ik geen gebrek. Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat die van mij gewoon echt goed klinkt. Damn, ik lijk nu wel een fanboy, maar ik herken in die van mij niet jullie ervaringen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top