Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard [NGD] Ibanez PF1512-NT 12-string

    Ik wou al lang een 12 string en nu met de huidige omstandigheden etc. heb ik even wat meer tijd en had ik zin om eentje te kopen, het kriebelde alleszins. Ik wou graag een Guild F-2512E maar zoiets kost 4-500 euro en dat wil ik wel liever in mijn handen hebben gehad en ook even op hebben gespeeld. Dus even rond gekeken en dan was het dit of een Epiphone DR212 enkel was de Epiphone (bij Thomann) niet beschikbaar, dus heb ik deze Ibanez besteld bij Bax.

    Voor de rest ging alles qua leveren en betalen vlot. En de gitaar zelf ben ik zeer tevreden van, kost maar 172 euro. Ik vind de afwerking, afstelling, looks gewoon goed. Qua klank kan ik ook niet klagen en zou ik misschien meer direct moeten vergelijken met andere 12 strings (in een winkel). Ik mis wat oomphf, voller geluid. Moeilijk te omschrijven, misschien ook net omdat het een 12 string is dat het allemaal wat meer Led Zeppelin achtig en sprankelend klinkt en ik zo'n geluid niet kan/mag verwachten? Ik vergelijk nu enkel met mijn Seagull S6.

    Ik heb hem 1 keer gestemd en that's it, de gitaar blijft perfect gestemd. Voor iets leuk en goedkoop en apart er bij, vind ik het sowieso zijn geld waard.





    it's better to burn out than to fade away

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ziet er goed uit! Die Performers zijn prima gitaren, niks mis mee, de top in die prijsklasse.
    Nieuwe snaren klinken ook altijd wat helderder he, daar gaat nog wel wat hoog vanaf straks.
    Enjoy!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Je bent net op tijd geweest, dezelfde gitaar kost nu 199 bij Bax, maarre gefeliciteerd!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Je bent net op tijd geweest, dezelfde gitaar kost nu 199 bij Bax, maarre gefeliciteerd!
    In BE kost hij nog 17x euro zag ik gisteren. Dacht eerst ook al dat hij duurder was geworden.

    Voor dit geld echt netjes, zeker vergeleken met duurdere (6 strings) die honderden euro's duurder zijn. Voelt allesbehalve goedkoop aan.
    it's better to burn out than to fade away

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soup Bekijk bericht
    Ik wou al lang een 12 string en nu met de huidige omstandigheden etc. heb ik even wat meer tijd en had ik zin om eentje te kopen, het kriebelde alleszins. Ik wou graag een Guild F-2512E maar zoiets kost 4-500 euro en dat wil ik wel liever in mijn handen hebben gehad en ook even op hebben gespeeld. Dus even rond gekeken en dan was het dit of een Epiphone DR212 enkel was de Epiphone (bij Thomann) niet beschikbaar, dus heb ik deze Ibanez besteld bij Bax.

    Voor de rest ging alles qua leveren en betalen vlot. En de gitaar zelf ben ik zeer tevreden van, kost maar 172 euro. Ik vind de afwerking, afstelling, looks gewoon goed. Qua klank kan ik ook niet klagen en zou ik misschien meer direct moeten vergelijken met andere 12 strings (in een winkel). Ik mis wat oomphf, voller geluid. Moeilijk te omschrijven, misschien ook net omdat het een 12 string is dat het allemaal wat meer Led Zeppelin achtig en sprankelend klinkt en ik zo'n geluid niet kan/mag verwachten? Ik vergelijk nu enkel met mijn Seagull S6.

    Ik heb hem 1 keer gestemd en that's it, de gitaar blijft perfect gestemd. Voor iets leuk en goedkoop en apart er bij, vind ik het sowieso zijn geld waard.





    hoe kom je op 177 ik zie 199 bij bax

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    hoe kom je op 177 ik zie 199 bij bax
    Misschien wat minder Budels bier drinken.
    Laatst gewijzigd door Pter; 20 mei 2020 om 17:09

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pter Bekijk bericht
    Misschien wat minder Budels bier drinken.
    wordt ie daar goedkoper van denk je? Ik heb hem inmiddels besteld

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Technisch is het al jaren mogelijk om de prijs individueel aan te passen aan het surfgedrag.
    Koop je regelmatig duurdere spullen, dan heb je er vast geen bezwaar tegen wat meer te betalen en verschijnen er gewoon hogere prijzen op het scherm dan bij iemand anders en andersom.

    Hoeft niet eens bij de betreffende winkel te zijn, de cookies die je accepteert kijken verder.

    Ik zie overigens ook 199,- staan (afgeprijsd van 229,-). En bij Bax ben ik nooit klant geweest (ik koop er nog geen batterij ).

    edit: Wel een nette gitaar voor dat geld als ie echt goed is afgewerkt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik koop batterijen altijd bij de Lidl. Klinken net zo slecht, maar zijn goedkoper.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Het was al door Soup aangegeven, bij Bax in België is dezelfde gitaar nog steeds voor 172 euro te verkrijgen, heeft verder niets met koekjes te maken. Ik heb geen idee of de batterijen bij Bax in België beter zijn, ik koop ze altijd bij de Action.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top