Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 57
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Mmmmmh... Ik kan dus nog een rekening krijgen. Aaiaiaiaa. Maar goed we zullen wel zien.

    Die brug zat er op en de gitaar was eigenlijk goed bespeelbaar. Maar ik wilde de snaren ietsje hoger hebben en kijken of ik de intonatie nog net iets beter kon krijgen. Dus ben ik er aan gaan zitten draaien. En nu krijg ik m niet meer zuiver (hahaha). Tsja. Ik zit met mijn junior al heel lang te klooien. Het is een geweldige gitaar maar die tuners en die bruggen is echt een gedoe.

  2. #32
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Dan klopt toch gewoon ergens de afstelling niet, zou je denken. Maar de aktie veranderen bij de brug verandert wel iets aan de intonatie, maar ook weer niet zó veel. In mijn ervaring had ik met die mojo brug ruim mogelijkheid om aan te passen. Welke snaardikte gebruik je?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Gitaristen een raar ras : staat er een intoneerbare brug op de gitaar dan hollen we naar de (online) winkel om ze te vervangen door een "vaste" (compton,...) . Staat er een "vaste" op dan vinden we dat dan weer niet goed en moet het ding weer intoneerbaar zijn 😅

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Dan klopt toch gewoon ergens de afstelling niet, zou je denken. Maar de aktie veranderen bij de brug verandert wel iets aan de intonatie, maar ook weer niet zó veel. In mijn ervaring had ik met die mojo brug ruim mogelijkheid om aan te passen. Welke snaardikte gebruik je?
    0.10. Maar het kan ook een beetje aan de stemschroeven liggen hoor. Die zijn vrij grof in die zin dat als je een beetje draait je er meteen een flink eind omhoog of omlaag gaat. En da's dus lastig stemmen.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Gitaristen een raar ras : staat er een intoneerbare brug op de gitaar dan hollen we naar de (online) winkel om ze te vervangen door een "vaste" (compton,...) . Staat er een "vaste" op dan vinden we dat dan weer niet goed en moet het ding weer intoneerbaar zijn ��
    Had ze toen allebei tegelijk besteld. Ga kijken welke ik het fijnst vind

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Even een oud topic omhoog schoppen. Hoe zijn inmiddels de bevindingen wat betreft intoneerbaar vs vaste intonatie, aangaande een wraparound brug? Ik ben me alvast wat aan het inlezen voor een brug voor een custom gitaar kit. Nou ben ik niet geheel zeker of er een wraparound brug op zit (dacht dat het standaard op deze kit zit als je verder niets upgrade bij de bestelling). Ik heb al niet heel erg veel keus wat betreft bruggen met vaste intonatie, daar ze nauwelijks voor linkshandigen geproduceerd worden. Maar ik vind ze wel mooier staan en zit dus ook te kijken naar de weinig alternatieven. Is een brug met instelbare zadels nou echt veel beter, dan is de keus wat groter. Tonepros, Pigtail, MojoAxe, Schaller, Faber en Graphtech zijn inmiddels de revue gepasseerd, maar ik ben er nog allerminst uit.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik doe op al m’n Gibsons en lookalikes een wraparound op de stopbar. Breek (veel) minder vaak snaren en verbeeld mij dat het beter klinkt.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wraparound op de stopbar?
    Je bedoelt dat je de snaar andersom in de stopbar doet (ball ensds zitten dan aan de element-zijde) en dat de snaar dan over de stopbar naar de brug gaat?

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dabedoelik ja.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    In de seventies had ik een Epiphone Scroll gekocht en die had een intoneerbare stoptail brug. werkte Okay en vergelijkbare exemplaren zijn nog wel te vinden maar vanwege z'n constructie is die wellicht 'te hoog' voor op een LP Special of SG Special. Wat er in mij optiek fraai uitziet is de Schroeder Stoptail brug (al ziet het er niet 'vintage ' uit) https://www.schroederguitarhardware....ginal-stoptail
    Met een prijs van US$ 125,00 blijf je waarschijnlijk net onder de grens voor invoerrechten (mits verzendkosten laag zijn) maar BTW betaal je wel. Overigens wanneer ze met USPS international track&trace verzenden kan het meevallen qua 'reistijd' ( een bestelling bij Stew~mac had ik binnen een week in huis) maar je moet wel de invoerrechten kunnen afrekenen met een QRcode op je telefoon want anders gaat het pakketje mee terug en moet je via de website van de expediteur de invoerrechten overmaken.

    Overigens maakt ABM. in Duitsland ook hele mooie maar die zijn al een tijdje niet meer in voorraad
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top