Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21

    Standaard

    Nou t heeft even geduurd maar heb uit eindelijk de Van Zandt treu-bucker laten monteren en daar is ie lekker van opgeknapt!! Wat een verschil met de low-budget shit van bare knuckle. Bedankt voor jullie meedenken en tips!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Top dat je de goeie humbucker voor jou hebt gevonden! Het is alleen wel een compleet andere kant op dan die true grit van BK. Low gain PAF versus medium/high gain. Ik ken die true grit niet, maar ik zou er daarom niet zo stellig in zijn dat het low budget shit is (zit bijv. qua budget in SD regionen). Ik denk dat het vooral niet jouw type humbucker was.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik lees deze zojuist nog terug.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Maar het kan ook maar zo zijn dat ik de JB over een tijdje weer beu ben in de SG en toch de Crawler er weer in plaats. Je weet nooit!
    En zo geschiedde!

  4. #24

    Standaard

    Haha Oké Oke, ik liet me wat gaan in me enthousiastere🥴. Idd een andere wending maar (voor nu 😉 ) zeer tevreden mee👌🏼🎸

  5. #25

    Standaard

    Iedereen bedankt voor al het meedenken en adviezen. Heb daardoor veel beluisterd en uit eindelijk me keuze kunnen maken!! Super 👍🏼

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik denk dat het idd te maken heeft met smaak/voorkeur. De True Grit is bijna een Holy Diver, met een licht scooped middengebied. Maar behoorlijk hot in vergelijking met bijvoorbeeld een low output PAF als the Mule. Je had beter een Old Guard, een Stormy Monday of een Mule kunnen proberen. Maar veel plezier met de Van Zandt. Ook dat zijn mooie pickups.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    In mijn beleving komt die True Grit niet eens in de buurt van de Holydiver. Ik ben een Bareknuckle fan dus ik wilde die True Grit wel eens proberen in een Epiphone Explorer. Man, wat viel dat tegen! Daarna een Holydiver er in gepropt en dat was een heel stuk beter. Het lijkt mij dat dat best een goede vergelijking is. Later is er een Crawler in gegaan. Uiteindelijk is alles over gezet in een Gibson Explorer.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    In mijn beleving komt die True Grit niet eens in de buurt van de Holydiver. Ik ben een Bareknuckle fan dus ik wilde die True Grit wel eens proberen in een Epiphone Explorer. Man, wat viel dat tegen! Daarna een Holydiver er in gepropt en dat was een heel stuk beter. Het lijkt mij dat dat best een goede vergelijking is. Later is er een Crawler in gegaan. Uiteindelijk is alles over gezet in een Gibson Explorer.
    Qua output and voicing zijn er overeenkomsten. Er zit trouwens een Crawler in my HSS-strat die er waarschijnlijk nooit meer uitgaat.)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Is de Holydiver niet een beetje Bare Knuckle zijn soortement van JB? Ik ken 'm verder niet, maar van wat ik er over gelezen en gezien heb.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Is de Holydiver niet een beetje Bare Knuckle zijn soortement van JB? Ik ken 'm verder niet, maar van wat ik er over gelezen en gezien heb.
    Volgens Tim Mills komt de Holy Diver in een HSS-strat het dichtst bij de karakteristiek van de JB. In een LP is dat de Rebel Yell, aldus Tim.

    I'm going to chime in here and say for the majority of S style guitars the Holydiver is going to be closest to the original JB tone-well as close as I'd want to get anyway-great pickup by the way, the original JB and certainly one that rightly claims it's place in rock history.
    In a LP the new Rebel Yell does have a similar mid push to the early JB although it is a touch brighter to my ears and the bass is a little tighter too-as per usual this will be down to the asymmetrical wind and scatterwinding too.
    The early JBs I've tested-one of which was Phil's- have all been symmetrically wound, part of the SD philosophy-which accounts for the way it behaves in the high end.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top