Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Is de Crawler volgens jou wat te donker als je een gitaar hebt die niet heel fel is?
    Ik heb een best donker klinkende MM silhouette special met een Nailbomb en 2 irish tours (volumepot 500k); ik zit te denken om de nailbomb eruit te gooien.
    Misschien is een doodordinaire SD JB wel iets voor je? Toevallig net gister weer 's wezen experimenteren met in dit geval een JB in m'n SG (ten faveure van een Crawler, die echt wel weer ergens in een andere gitaar terug komt). Zat weer 's wat filmpjes te neuzen op YouTube, waar ook die JB weer voorbij kwam, ook in een SG. En verdomd, dat geluid en ik ben nooit vriendjes geweest met de JB... Dus toch maar weer 's proberen en verdomd, ik kan me niet herinneren dat dat zo goed werkte in m'n SG! Ook een pak feller dan de Crawler. Die vind ik ook erg tof, maar was toch nieuwsgierig geworden. De JB blijft voorlopig even zitten tot ik de drang weer niet kan onderdrukken om er weer 's iets anders in te proppen. Misschien dat het ook erg versterker afhankelijk is, of een element hit or mis is? Ik heb geen idee, maar op de Splawn was het knallen.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm, aan de JB had ik al eens eerder zitten denken. Misschien probeer ik wel eerst de elementen die er standaard in zaten, toen de nailbomb erin ging zocht ik "meer van alles" maar toen was ik nog jong

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Is de Crawler volgens jou wat te donker als je een gitaar hebt die niet heel fel is?
    Ik heb een best donker klinkende MM silhouette special met een Nailbomb en 2 irish tours (volumepot 500k); ik zit te denken om de nailbomb eruit te gooien.
    Als je gitaar onvoldoende 'cuts' zou ik de Crawler links laten liggen. Dan zou ik eerder richting Emerald of Rebel Yell gaan.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Misschien is een doodordinaire SD JB wel iets voor je? Toevallig net gister weer 's wezen experimenteren met in dit geval een JB in m'n SG (ten faveure van een Crawler, die echt wel weer ergens in een andere gitaar terug komt). Zat weer 's wat filmpjes te neuzen op YouTube, waar ook die JB weer voorbij kwam, ook in een SG. En verdomd, dat geluid en ik ben nooit vriendjes geweest met de JB... Dus toch maar weer 's proberen en verdomd, ik kan me niet herinneren dat dat zo goed werkte in m'n SG! Ook een pak feller dan de Crawler. Die vind ik ook erg tof, maar was toch nieuwsgierig geworden. De JB blijft voorlopig even zitten tot ik de drang weer niet kan onderdrukken om er weer 's iets anders in te proppen. Misschien dat het ook erg versterker afhankelijk is, of een element hit or mis is? Ik heb geen idee, maar op de Splawn was het knallen.
    De combinatie is ook van belang, maar het begint bij een uitgebalanceerde set pickups in je gitaar. Een Crawler in een SG is ook niet zo voor de hand liggend trouwens, wegens mids op mids. Maar goed, niet elke SG is hetzelfde.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik geloof dat uitgebalanceerd niet zo mijn ding is. Ik ben sowieso ook wel van een flink pak mids. In de vintage hot hoek om zo maar te zeggen. Die Crawler heeft ook in een tele gezeten, die nog veel pinniger is in z'n mids en ook daarin vond ik 'm erg tof. De Abraxas deed het alleen nog even wat beter in die gitaar. De laatste tijd zit ik sowieso wat meer in de brown sound hoek, met wat meer gain en dat doet die JB kennelijk toch wat beter. Iets meer grovere grit met wat meer sizzle in z'n hoog (mooi hè, dat gitaristentaaltje) en voldoende output om de versterker een schop voor z'n donder te geven. De Crawler is wat smoother cq netter, waarschijnlijk door het mid-laag. De JB is wat rauwer. Ik heb nog een Edwards Les Paul Custom staan, die flink aangepakt moet worden. Ik denk dat de Crawler daar in gaat. Maar het kan ook maar zo zijn dat ik de JB over een tijdje weer beu ben in de SG en toch de Crawler er weer in plaats. Je weet nooit!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    In mijn (Burny) les paul heb ik Nailbombs. Dat is een combinatie waar ik nog altijd blij mee ben.

  7. #17

    Standaard

    The irish tour single coils heb ik erin zitten.

  8. #18

    Standaard

    Ik heb alles even doorgelezen wat een info!! Wat betreft de volumepot die is pas vernieuwd en idd een 500k is er geplaatst. Ik zal de genoemde humbuckers eens checken op you tube om een indruk te krijgen. Bedankt voor het meedenken en adviezen! Als ik er uit ben laat ik zeker even weten waar de keuze op gevallen is!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    In het Bare Knuckle medium output kamp, de Abraxas. Vrij warme humbucker. Ik heb 'm ook in een gitaar zitten, met het idee om het hoog wat te temperen. Maar wel een andere prijs dan die True Grit, wel even duurder.

    Zit het 'm ook alleen in het schelle hoog en je zoekt het wel in medium output? Sowieso denk ik dat je je niet te blind moet staren op de output, als dat wel het idee is, maar op de voicing. De Dimarzio Super Distortion is een voorbeeld van een high output humbucker die ook redelijk warm gevoiced is, maar het echt niet alleen moet hebben van ladingen gain. Je ziet ze dan ook vaak gecombineerd met single coils in superstrats, ondanks de output.

    edit: Die eerder geopperde Crawler vind ik ook een tof element, die ik ook in een aantal gitaren heb gehad. Maar je krijgt er wel een pak mids bij. Ik vind het ongeveer een PAF-achtige met meer power en meer mids. Ik weet ook niet of dat element wel perse je hoog gaat temperen.
    De Dimarzio Super Distortion heb ik ook in mijn superstratjes zitten
    Inderdaad geen gemeen hoog maar n warme sound met 250k of 300k pots en dan ook zeker geen extreme high output.
    En dan ook n goeie combi met single coils.

    Maar misschien toch eerst ff die 500 K pot vervangen door n 250 of 300 K pot.
    En dan de humbucker ietsje verder van de snaren afstellen bij de dunne snaren.
    Ik denk dat het echte scherpe en gemene hoog wel heel n stuk minder is
    En inderdaad ook ff checken of toch niet per ongeluk parallel is aangesloten
    Dat is toch simpel te meten met n multilmeter😉


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Overigens, single coils vind ik persoonlijk over het algemeen kut klinken met 500 K pots.
    Met 250 of 300 K pots vaak warmer en voller, in ieder geval minder scherp


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top