Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1

    Standaard Humbucker true grit bare knuckle

    Beste mensen, ik loop tegen het volgende op: ik heb een bare knuckle set in mijn Musicman Luke laten monteren. Over de 2 single coils ben ik te spreken maar de humbucker (true grit) is in het hoog te schel. Even ter info; ik gebruik een Lex Bos overdrive en een Kool&Elfring buizen versterker (ace 50watt). Heeft iemand dezelfde ervaring meegemaakt? Maar belangrijker, welke humbucker te kiezen die meer warmte heeft....? Ik lees graag jullie reacties. Gr paul

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wat voor single coils zitten er in?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Ik heb de True Grit in een explorer gehad. Ik vond hem verschrikkelijk vlak. Het is ook de budgetline van Bare Knuckles. Omdat ik een BK fan ben hoopte ik op een fijne budgethumbucker.
    Misschien hoor jij het schel in het hoog door gebrek aan andere frequenties? Er zit nu een Crawler in. Me happy!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Wel een 500K of hoger pot erachter?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Music Man gitaren hebben vaak een natuurlijke brightness, dus een Crawler (mits je een BKP wilt) is the way to go als je ook een beetje PAF-pedigree wilt behouden. Ik speel al jaren naar tevredenheid met een Crawler-Irish Tours combinatie.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    In het Bare Knuckle medium output kamp, de Abraxas. Vrij warme humbucker. Ik heb 'm ook in een gitaar zitten, met het idee om het hoog wat te temperen. Maar wel een andere prijs dan die True Grit, wel even duurder.

    Zit het 'm ook alleen in het schelle hoog en je zoekt het wel in medium output? Sowieso denk ik dat je je niet te blind moet staren op de output, als dat wel het idee is, maar op de voicing. De Dimarzio Super Distortion is een voorbeeld van een high output humbucker die ook redelijk warm gevoiced is, maar het echt niet alleen moet hebben van ladingen gain. Je ziet ze dan ook vaak gecombineerd met single coils in superstrats, ondanks de output.

    edit: Die eerder geopperde Crawler vind ik ook een tof element, die ik ook in een aantal gitaren heb gehad. Maar je krijgt er wel een pak mids bij. Ik vind het ongeveer een PAF-achtige met meer power en meer mids. Ik weet ook niet of dat element wel perse je hoog gaat temperen.
    Laatst gewijzigd door Brum; 17 mei 2020 om 13:47

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Maar toch...schel zelfs in verhouding tot de single coils...Ik ga me dan ook weer afvragen of de spoelen van de humbucker niet parallel staan ipv in serie.
    Maar die kans is niet zo groot dat dat zo zonder overleg gebeurt zou je zeggen.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 17 mei 2020 om 13:56

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    In het Bare Knuckle medium output kamp, de Abraxas. Vrij warme humbucker. Ik heb 'm ook in een gitaar zitten, met het idee om het hoog wat te temperen. Maar wel een andere prijs dan die True Grit, wel even duurder.

    Zit het 'm ook alleen in het schelle hoog en je zoekt het wel in medium output? Sowieso denk ik dat je je niet te blind moet staren op de output, als dat wel het idee is, maar op de voicing. De Dimarzio Super Distortion is een voorbeeld van een high output humbucker die ook redelijk warm gevoiced is, maar het echt niet alleen moet hebben van ladingen gain. Je ziet ze dan ook vaak gecombineerd met single coils in superstrats, ondanks de output.

    edit: Die eerder geopperde Crawler vind ik ook een tof element, die ik ook in een aantal gitaren heb gehad. Maar je krijgt er wel een pak mids bij. Ik vind het ongeveer een PAF-achtige met meer power en meer mids. Ik weet ook niet of dat element wel perse je hoog gaat temperen.
    Ik heb zowel Mules als een Crawler. Dat hoog in een Crawler wordt nooit irritant schel, maar er zit wel voldoende treble in. Die Crawler is zeker niet geschikt voor elke gitaar. Vooral helder klinkende elzen/essen bolt-ons knappen er doorgaans mee op. De Abraxas is the middle of the road tussen de Mule en de Crawler.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Die Crawler is zeker niet geschikt voor elke gitaar. Vooral helder klinkende elzen/essen bolt-ons knappen er doorgaans mee op.
    Is de Crawler volgens jou wat te donker als je een gitaar hebt die niet heel fel is?
    Ik heb een best donker klinkende MM silhouette special met een Nailbomb en 2 irish tours (volumepot 500k); ik zit te denken om de nailbomb eruit te gooien.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb zowel Mules als een Crawler. Dat hoog in een Crawler wordt nooit irritant schel, maar er zit wel voldoende treble in. Die Crawler is zeker niet geschikt voor elke gitaar. Vooral helder klinkende elzen/essen bolt-ons knappen er doorgaans mee op. De Abraxas is the middle of the road tussen de Mule en de Crawler.
    De Abraxas is wel echt de minst schelle van de drie. Ik heb ze dan ook alle drie. Persoonlijk vind ik de Abraxas eerder in het Mule straatje zitten, met uiteraard wat meer output en iets ronder in z'n hoog. De Crawler heeft i.t.t. tot de Mule behoorlijk meer mids, wellicht meer mid-laag. Die Mule is een echte PAF-achtige, dus juist zelfs een beetje mid-scooped. Dat maakt ook dat ie behoorlijk helder is. De Bare Knuckle elementen waar ik tot nu toe ervaring mee heb, ook single coils, vind ik sowieso nooit erg schel. Die Bootcamp reeks ken ik dan weer niet. Zou best kunnen dat die wel wat schel kunnen zijn, zoals beschreven.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top