Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2018
    Locatie
    Amerongen
    Berichten
    10

    Standaard Beknopte historie van de Big Muff

    Wellicht leuk voor iedereen die geïnteresseerd is in de geschiedenis van de Electro Harmonix Big Muff.
    In onderstaande infographic staat een beknopte historie van het pedaal.

    Fan van Chase Bliss, Gamechanger Audio en J Rockett pedalen en eigenaar van https://pedaltown.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Leuk!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Typisch zo'n pedaal waarvan ik me zo ongeveer al 4 decennia afvraag of ik er zo een nodig heb....., ik vind ze bij andere gitaristen (vooral de bekende) geweldig klinken maar de paar keer dat ik er zelf mee heb kunnen spelen heeft het pedaal me nooit echt kunnen overtuigen.

    Zo duur zijn ze niet en ik zou er best wel eens één voor de lol willen hebben..... maar welke versie dan? ik wordt soms gek van al die keuze die we tegenwoordig hebben.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Dat heb ik sowieso met fuzzes. In veel bands vind ik het super klinken maar als ik er zelf over speel kan het mij niet bekoren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ook geen fuzzer hier. Ik heb wel eens wat geprobeerd, maar met een fuzz prik ik niet zo makkelijk door de mix. Eén van de weinige fuzz-pedalen die me kan bekoren, is de Crazy Tube Circuits Starlight Fuzz.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2018
    Locatie
    Amerongen
    Berichten
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Typisch zo'n pedaal waarvan ik me zo ongeveer al 4 decennia afvraag of ik er zo een nodig heb....., ik vind ze bij andere gitaristen (vooral de bekende) geweldig klinken maar de paar keer dat ik er zelf mee heb kunnen spelen heeft het pedaal me nooit echt kunnen overtuigen.

    Zo duur zijn ze niet en ik zou er best wel eens één voor de lol willen hebben..... maar welke versie dan? ik wordt soms gek van al die keuze die we tegenwoordig hebben.
    Dan zou ik een van de nano's proberen, bijvoorbeeld de Green Russian, Triangle of een Ram's head. Dit zijn alle drie betaalbaar, lekker compact en gebaseerd op beroemde versies van de muff.
    Fan van Chase Bliss, Gamechanger Audio en J Rockett pedalen en eigenaar van https://pedaltown.nl

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2018
    Locatie
    Amerongen
    Berichten
    10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Dat heb ik sowieso met fuzzes. In veel bands vind ik het super klinken maar als ik er zelf over speel kan het mij niet bekoren.
    Ligt ook aan de gitaar die je gebruikt. In mijn ervaring kan je het beste een passieve gitaar gebruiken, die hebben wat meer dynamiek. Zet de fuzz op het pedaal op 10 en draai de volume knop van je gitaar terug om een goede stand te vinden. Dat werkt voor mij.
    Fan van Chase Bliss, Gamechanger Audio en J Rockett pedalen en eigenaar van https://pedaltown.nl

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb er eens een stel beluisterd maar de meeste vind ik gewoon veel te -brij- achtig en zo herinner ik me die dingen ook. De Nano Opamp lijkt nog iets van definitie te behouden en de Wicker heeft ook wel wat maar als ik wat koop zal het wel de Little Big Muff worden die ik verrassend duidelijk en dynamisch (voor een Muff dan, hé!) en toch ook vet vond klinken, het ding kost maar liefst 68,00 euro bij Tho in D dus da's nog wel te doen als geintje.

    Als ik eerlijk ben heb ik ook nog wat andere dingen beluisterd en die spraken me eigenlijk allemaal meer aan

  9. #9

    Standaard

    Een Big Muff vind ik eigenlijk geen fuzz. Ik haat splutterende en krakende fuzzen, maar een Big Muff met zijn warme zoemende viooltoon... heerlijk!

    Vorig jaar de nieuwe Ram's Head Reissue uitgeprobeerd en jawel: Instant Gilmour geluid! En dat terwijl ik nog niet eens in de buurt kom van zijn techniek.
    Helaas heeft een Big Muff naast de al genoemde mid scoop nog een nadeel: Hij geeft een flinke bak herrie als je even stopt met spelen, vooral in combinatie met single coils. En dat begint al voordat de sustain half open staat.

    Aangezien ik het geluid en vooral ook de respons van dit pedaal op zich heel fijn vind ben ik een zoektocht begonnen naar... the Holy Grail, oftewel een stille Big Muff. De EHX reissues houden zoveel mogelijk vast aan de originelen dus die gaan het niet worden. Als er al zoiets bestaat dan zou het misschien 1 van de vele klonen kunnen zijn.

    Kent iemand een Big Muff-achtig pedaal dat van zichzelf stil is? En dan bedoel ik niet de Deluxe van EHX die een aparte noise gate aan boord heeft.

    Een verbeterde Muff die ik al heb geprobeerd is de Vick Audio 73 Ram's Head. Die is iets stiller maar nog lang niet genoeg naar mijn smaak. Hij heeft wel een switch om meer mids toe te voegen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top