Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Bedankt voor het meedenken😊.
    Zowel de UX2 als de monitor zien inderdaad weinig beweging dus het zou inderdaad corrosie kunnen zijn. Ik gebruik in de UX2 een stereo 6.3 Jack en in de Aktiv-5 een XLR (soort van verloop kabel). Morgen heb ik helaas geen tijd om er naar te kijken, maar maandag kijk ik zeker naar de kabel.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ik zal het nog 1 keer kalm proberen uit te leggen.Ik ben dus al jaren in bezit van 2 Tannoy actieve monitoren.
    De laatste tijd gaven deze precies de eerder genoemde klachten.Met jutteren aan de connectie bij de speaker hoorde ik een hoop gehizz en soms even het juiste geluid.
    Laatst dacht ik, kom doe eens gek en probeer het eens met een XLR-connector.Geloof het of niet(jij gelooft het niet)maar sinds deze ingreep werkt alles al 3 maanden naar behoren.
    Verder was ik behoorlijk geirriteerd door jou reactie.Of ik poep praat of zo.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Verder was ik behoorlijk geirriteerd door jou reactie.Of ik poep praat of zo.
    Op het moment dat je dit zegt praat je in mijn ogen poep ja.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    probleem was bij mij,dat ik gewone jackpluggen gebruikte.
    Je doet het hier voorkomen alsof het niet kan werken met gewone jackpluggen, en daar reageer ik op. Dat jij de conclusie trekt dat ik het niet geloof vwb die XLR's kan ik niet veel aan doen.

    Alhoewel het technisch misschien niet de beste constructie is, zijn er toch veel jackconnecties, ook in die gecombineerde dingen, die toch gewoon werken (er staan twee speakers naast mijn monitor waar de jackpluggen al 5 jaar niet meer uit zijn geweest).
    Ik geef dus aan dat het niet aan die jacks ligt, maar dat er waarschijnlijk een onderliggend probleem is zoals vervuiling/oxidatie/corrosie (in een ander topic las ik al iets leuks over 6mm jacks vs 6,25mm jacks) als het geen versterker-probleem is (want dan zou het met de xlr's ook moeten zijn), maar blijkbaar mag dat niet gezegd worden.
    Als je andere / XLR kabels hebt liggen is dat makkelijk te proberen, helemaal mee eens, maar als niet, dan zie ik niet in waarom je niet met iets simpels zou kunnen starten, en al helemaal niet waarom dat irritatie zou moeten opwekken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    De ergernis was misschien wat overmatig, maar Dennis, jouw eerste reactie was wel "raar verhaal".

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Hmm, daar heb je wel een punt, ik heb dat wat ongelukkig / te zwaar gekozen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Afgelopen weken wat dingen geprobeerd. Zo heb ik met enige regelmaat na het spelen de kabel uit de UX2 getrokken (omdat dat de normale jack kant is).

    Het probleem leek kort weg maar nu is het weer terug.
    Wat mij gisteren opviel is dat toen ik de USB kabel uit de laptop trok en daarna weer terug aansloot het geluid kort weer normaal werd en daarna weer zachter werd. Zou dit ook een software probleem kunnen zijn?

    Tot slot, de UX2 heeft alleen normale jack uitgangen dus ik kan helaas niet proberen om een XLR -> XLR kabel aan te sluiten en moet het daarom met mijn jack -> XLR doen.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    het ligt niet aan het type stekker, geloof me. Ik heb hier al een jaar of 6 jacks in m'n monitors geplugd en daar nooit problemen mee gehad.

    Kan zomaar een software probleem zijn. Als je op Windows werkt wens ik je veel succes, ik kan je niet helpen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Je moet eerst eens proberen iets anders(mp3-speler of een mirofoon) aan te sluiten op de monitors)gewoon om dingen uit te sluiten.
    Bij mij was het de connector van de monitors maar bij jou is het waarschijnlijk wat anders.
    Heeft de UX2 een koptelefoonaansluiting?Zo ja probeer die eens uit,dan weet je gelijk of het een software probleem is.
    Succes met zoeken!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard

    Voor de volledigheid, ik ben overgestapt op een andere interface, die niet over Windows draait en ik heb een andere kabel. Niet specifiek vanwege dit probleem, maar de kabel was gewoon wat kort . Desalniettemin is het probleem niet weg.

    Met de huidige corona situatie is het ook wat lastig om het ding weg te brengen ofzo, maar mocht het binnenkort toch een keer lukken, dan zal ik een eventuele oplossing posten.
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Een ander OS, interface en kabel dus? Dus alleen de speaker is nog dezelfde? Zeker weten dat je niets met de level potmeter op de monitor hebt gedaan? En als je een andere geluidsbron gebruikt?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top