Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2013
    Locatie
    Ergens
    Berichten
    210

    Standaard Zachter worden van monitor output

    Hallo allemaal, even een vraagje over mijn monitor (ik hoop dat ik hier op de juiste plek post).
    Ik heb een ESI-Aktiv 5 monitor die ik gebruik in combinatie met mijn POD Farm en Line 6 UX2.

    Jaren lang plezier gehad van het ding, maar sinds kort heeft een raar trekje gekregen waardoor de output zachter wordt. Hoe ik hem vroeger altijd gebruikte was door de power stand op standby te zetten, dus dat ie pas aan gaat wanneer ik de eerste noot gespeeld heb. Daar begon het eerste probleem in dat de output lager werd, dus het geluid zachter, en dat er een soort van "hiss" a la Van Halen Eruption bij kwam.

    Het ding een keer open geschroefd en zo op het eerste oog niets gezien.

    Nu gebruik ik hem op de "on" stand, dus monitor is altijd aan zolang er spanning aangeleverd wordt. Dit ging nu voor een paar weken goed, maar heb nu het probleem weer terug (zowel het zachter worden als de hiss).

    Omdat ik ook een koptelefoon aansluiting op de UX2 heb, heb ik daarmee geprobeerd of ik hetzelfde probleem heb, maar dat is niet het geval. Daarom verwacht ik dat de schuldige de monitor is.

    De monitor staat vrij in de kamer en is niet warm ofzo.

    Is er iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad of misschien een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!!
    Yes, but you're aware that there's an invention called television, and on that invention they show shows?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ja dat herken ik,ik had het met mijn tannoys.Het probleem was bij mij,dat ik gewone jackpluggen gebruikte.
    De meeste actieve speakers hebben echter een gecombineerde XLR en jackingang.Ik gebruik nu XLR pluggen en de problemen zijn verdwenen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Ja dat herken ik,ik had het met mijn tannoys.Het probleem was bij mij,dat ik gewone jackpluggen gebruikte.
    Ik vind dat wel een beetje een raar verhaal. In die zin, als het een versterkerprobleem is lost een andere kabel dat niet op zou je zeggen.
    Wat ik wel herken met jackpluggen is dat je soms, bij pluggen die lang ingeplugd zijn, statisch, zonder beweging etc, dat er wat corrosie (denk ik) ontstaat tussen de jack en socket. Keertje wiebelen lost dat vaak op, en als het echt erg is moeten de contactpunten wellicht wat beter gereinigd worden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    De zwakke plek is meer de gecombineerde ingang,die goed werkt voor XLR pluggen maar minder voor jackpluggen.
    Voor de rest zal het me worst wezen wat jij ervan vindt. Ik probeer alleen maar iemand te helpen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lcvanderhelm Bekijk bericht
    Voor de rest zal het me worst wezen wat jij ervan vindt. Ik probeer alleen maar iemand te helpen.
    Sjongejonge, moet dat zo?
    Doe normaal.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Ja dat moet zo,meestal gebruik ik er ook nog geweld bij,Ja ik ben d'r me eentje!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Het is mij wel duidelijk wat voor eentje jij er bent ja.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hij wil alleen maar helpen, snap dat dan Dennis.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat is ook helemaal goed natuurlijk, en alhoewel jackpluggen technisch misschien niet het allerbeste concept zijn moet er toch een oorzaak zijn ipv gewoon "ja met zo'n jackplug gaat gewoon niet zo goed".
    Ik heb zelf weinig problemen met jackpluggen; behalve dan datgene wat ik reeds noemde, ook om te helpen uiteraard.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Jij gebruikt ook geen geweld Dennis.


    Maar nochtans heb je volkomen gelijk met jackpluggen, da's wat minder zeker qua connectie. Vaak een paar keer erin en eruit neuken na een lekkere contactspray douche, wil nog wel eens helpen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top