Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 77
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Vind de kleurschikking wel mooi zo, fijn kleurtje blauw, zwart, wit; nice one.
    Thanks! En de maple hals maakt het af Alleen dat wit van die kapjes en de knoppen zijn wel erg wit!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Je bent sowieso van de maple halzen zie ik.
    En je ziet op de zusjes op de foto wat zwarte kapjes doen (maakt het erg zwart) en wat vergeelde kapjes en knoppen doen. Ik vind het wel ok 'as is'.
    Dat vergelen komt vanzelf, of je helpt het een handje als het je niet snel genoeg gaat

    edit: de andere halzen zijn ook al niet meer zo licht.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb diverse gitaren met een maple hals en slechts één met een maple toets.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Je bent sowieso van de maple halzen zie ik.
    En je ziet op de zusjes op de foto wat zwarte kapjes doen (maakt het erg zwart) en wat vergeelde kapjes en knoppen doen. Ik vind het wel ok 'as is'.
    Dat vergelen komt vanzelf, of je helpt het een handje als het je niet snel genoeg gaat

    edit: de andere halzen zijn ook al niet meer zo licht.
    Die halsjes van die andere Strats zijn Allparts halzen. Ik heb die een beetje geholpen met verkleuren. Allebei met ecoline gekleurd en daarna met een beetje blanke lak gefinished.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb diverse gitaren met een maple hals en slechts één met een maple toets.
    Je was weer vroeg wakker! (Of nog laat op....).

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb diverse gitaren met een maple hals en slechts één met een maple toets.
    😂


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Mooie Strat
    Wat voor humbucker zit daar standaard in?
    Ik heb een floyd rose Strat uit de jaren 90, een American Special series, daar zat ook n witte humbucker in, n DiMarzio, volgens mij een PAF
    Bij jou ook?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Mooie Strat
    Wat voor humbucker zit daar standaard in?
    Ik heb een floyd rose Strat uit de jaren 90, een American Special series, daar zat ook n witte humbucker in, n DiMarzio, volgens mij een PAF
    Bij jou ook?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nee, een Fender Player Alnico humbucker. Niet slecht, niet goed. Ik ga er zeer binnenkort andere pups inlepelen. De humbucker wordt vervangen voor een Seymour Duncan JB (zit momenteel nog in een andere gitaar) en de singles (Fender Player Alnico SC) worden vervangen voor Tonerider Pure Vintage. Die laatste heb ik ook in mijn main Strat en bevallen zeer goed. De humbucker krijgt de mogelijkheid om gesplitst te worden middels een push/push volume potmeter en de onderste potmeter wordt vervangen voor een TBX potmeter die dan als algemene tone-pot gaat dienen. De andere tone-pot zit er dan alleen voor de sier. Ik ga ook nog een miniswitch installeren om de hals en brug pup te kunnen combineren.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Je was weer vroeg wakker! (Of nog laat op....).
    Sinds ik op mijzelf woon, mag ik langer opblijven in het weekend

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Nee, een Fender Player Alnico humbucker. Niet slecht, niet goed. Ik ga er zeer binnenkort andere pups inlepelen. De humbucker wordt vervangen voor een Seymour Duncan JB (zit momenteel nog in een andere gitaar) en de singles (Fender Player Alnico SC) worden vervangen voor Tonerider Pure Vintage. Die laatste heb ik ook in mijn main Strat en bevallen zeer goed. De humbucker krijgt de mogelijkheid om gesplitst te worden middels een push/push volume potmeter en de onderste potmeter wordt vervangen voor een TBX potmeter die dan als algemene tone-pot gaat dienen. De andere tone-pot zit er dan alleen voor de sier. Ik ga ook nog een miniswitch installeren om de hals en brug pup te kunnen combineren.
    Oké dan
    Ik had in 1 van m’n HSS Stratjes ook n fijn schema
    Een 3 standen miniswitch om de humbucker enkelspoelig, parallel of serie te schakelen.
    En als je de 5 standenschakelaar op standje 4 zette, dan schakelde de humbucker automatisch op enkelspoelig gecombineerd met de middle pu.
    Vooral die laatste stand gebruikte ik toen best wel veel.
    Overigens vind ik de parallel stand ook wel klinken, maar dat hangt erg van het merk/type humbucker af.



    Ik heb ook n schakeling gehad waarbij je met n potmeter de humbucker ook nog eens “ traploos” van humbucker naar enkelspoelig kon draaien.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top