Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 77 van 77
  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Helaas gaat dit truukje niet met een anchor waarvan de onderkant gesloten is....
    Daarvoor kun je een blokje maken met een gat erin met een diameter groter dan de buitendiameter van die draadbus. Die over de draadbus plaatsen (zorgen dat blokje nergens over de draadbus ligt), en dan een bout in die draadbus draaien, eventueel met een sluitring onder de boutkop. Dan trek je die bus er zo uit.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    De Gotoh is er! En inderdaad, de snaar-klem-tune-schroef loopt net tegen de achterkant van de cavity aan! Dat wordt een mm of 2 inkorten.
    Passen de snaar-klem-tune-schroeven niet van de Floyd Special? Misschien dat die al wat korter zijn? Zal wel niet maar valt te proberen.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Passen de snaar-klem-tune-schroeven niet van de Floyd Special? Misschien dat die al wat korter zijn? Zal wel niet maar valt te proberen.
    Nog niet geprobeerd. Ga ik morgen eens doen. Thanks

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Passen de snaar-klem-tune-schroeven niet van de Floyd Special? Misschien dat die al wat korter zijn? Zal wel niet maar valt te proberen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Nog niet geprobeerd. Ga ik morgen eens doen. Thanks
    Dit was een goede tip! De snaar-klem-tune schroeven zijn een 4 mm korter van de Floyd en de schroefdraad heeft dezelfde spoed. Perfecte oplossing!
    Die hele Gotoh is trouwens maar net passend. De uitsparing was voor de Floyd perfect maar de Gotoh valt een mm-tje minder ver in de studs dus de hele trem komt een fractie van een mm verder naar achteren. Maar hij loopt helemaal vrij en ziet er net iets mooier uit.
    Vandaag heb ik een 11 mm boortje gekocht om de anchors van de Gotoh er in te krijgen. Netjes eerst het gat met 10 mm op de juiste diepte gebracht en daarna met 11 mm. Busjes er in geslagen ( subtiel ) en de trem er in.

    Wat het verschil betreft: Wat een enorm verschil!!! Het begint al bij het feit dat alles doordacht is. De studs draai je in de bussen en eenmaal op de juiste hoogte kun je via de bovenkant een schroef indraaien waardoor de stud zich vastzet (gaat omhoog klemvast in de schroefdraad). De finetuners draaien 10 keer soepeler dan de Floyd én staan achterover gekanteld zodat je hand beter op de trem ligt ( althans wat mij betreft ). Daarnaast beweegt de trem zeer soepel. Geen weerstand en komt goed terug op z'n nulpunt. De trem arm is super! Geen gerammel en je kunt 'm perfect afstellen naar voorkeur.
    Kortom, een zeer fijne trem en z'n geld echt waard.

    Rest mij nog een paar vragen:
    -Waarom denkt de Firma Floyd Rose haar naam te moeten verbinden aan een inferieur gedrocht zoals de "Special"?
    -Waarom kiest Fender ervoor om deze trems op hun gitaren te zetten terwijl er voor een paar tientjes meer een 10 keer beter alternatief is?
    Enfin, marketing technisch begrijp ik wel want ik ben er zelf tenslotte ook ingetrapt! Ik ben ook uitgegaan van de goede naam Floyd Rose....

    Hoe dan ook, ik ben erg blij met deze upgrade! En dat is het: een echte upgrade

    Laatst gewijzigd door pasqual; 3 september 2020 om 22:29

  5. #75

    Standaard





    Ik ben heel tevreden (na al die jaren) van mijn "Floyd" Strat.
    Het is er wel eentje dat origineel geen Floyd had. Basis was een American Series Strat (Ergens rond 2001 of zo hadden de American Standards die benaming...
    De Floyd Rose (Original) is heel soepel en stemvast. Eenmaal goed afgesteld kom ik er jaren niet meer aan (enkel snaren wisselen; zelfs de intonatie blijft goed).
    Zoals je kan zien op de onderste foto heeft de gitaar in zijn beginjaren wat veranderingen ondergaan.
    Pickups zijn Seymour Duncan JB en Hotrails en middelste is de originele Fender.

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Nice TB! Er is dus echt wel een groot verschil tussen de OFR en de Special!
    De Gotoh voelt veel beter en klinkt zelfs anders. Ik heb deze gitaar nu sinds Mei en ik kon nu al slijtage aan de studs en de knive edges zien en ik ben echt geen wilde gebruiker (van de trem).

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Mooi Pasqual! De Floyd special zal qua inkoop wel goedkoper zijn voor de gitaarfabrikanten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top