Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43

Discussie: Beste Goldtop p90

  1. #1

    Standaard Beste Goldtop p90

    Ben aan het uitkijken naar een Les Paul style Goldtop met P90.
    Welke is nu de 'beste' (subjectief uiteraard) en rond dezelfde prijsklasse..
    Kandidaten zijn:
    Gibson Les paul standard 50's P90
    Tokai (premium serie) of faber's
    Eastman SB56 n

  2. #2

    Standaard

    Denk dat het alle drie prima series zijn met individuele gitaren die beter of slechter zijn. Uitproberen dus
    Merk dat ik de goldtop kleur niet bij alle merken even mooi vind.
    Ikzelf zou kiezen voor de Gibson.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Tja dat is natuurlijk heel persoonlijk en precies zoals duckman zegt moet je ze gewoon allemaal testen.
    Persoonlijk zou ik voor de Gibson gaan.
    Prima specs (fijne neck, plek’d frets, no weight reliëf of andere gekkigheid) en een prima prijs.
    En zoals eerder gezegd krijgt niet elk merk de Goldtop kleur echt mooi.
    De eastman valt bij mij alleen al af door de net niet vorm, de te gele kleur en een halsprofiel wat niet echt heel bijzonder voelde.
    Voor 100,- meer heb je de Gibson.
    Maar goed, Eastman heeft genoeg fans en bouwt hartstikke mooi spul. De eastmans zijn wel minder zwaar als de Gibsons in deze prijsklasse. Voor een lichtgewicht Gibson zonder gewichtsreductie moet je naar een customshopper.
    Tokai is maar net naar welk bouwjaar/type je kijkt.
    Maar belangrijkste is dat het voor jou goed voelt en welke gitaar je het meeste wauw gevoel geeft.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk niet dat je op basis van foto's een kleur kunt beoordelen. Of de goldtop Gibsons nu nog steeds hetzelfde gelakt worden als destijds betwijfel ik. Oude nitro lak barst al snel en tegenwoordig worden er plasticiden toegevoegd om de lak niet uit te laten harden.

    Qua klank zie ik nog geen eisen....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Als je een gitaar eerst in je handen wilt hebben, de Gibson en Eastman kun je hier in Nederland nog wel bij wat winkels vinden. De Tokai zul je moeten bestellen bij onze oosterburen (Faber Guitar). Ik verwacht wel dat de Tokai LS2-P90GT op hetzelfde niveau zit als de Eastman. De Eastman vind ik net wat beter gebouwd en meer een 'vintage' klank hebben dan de Gibson. De looks moet je ding zijn, ik vind het wel smaakvol.

  6. #6

    Standaard

    Pickups/amp en speelstijl bepalen mee geluid van een gitaar uiteraard, zoek kwestie stijl een stevige rock en blus sound.
    In het rijtje ben ik de maybach lester goldrush p90 vergeten op te nemen al ben ik niet echt een fan van hun type aging en kleur goldtop

  7. #7

    Standaard

    De eastman en de tokai (premium) hebben 1 piece body's van de gibson en maybach weet ik het niet

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Beste is ook maar zo iets, maar zet Edwards ook maar op je lijstje.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb een keer op die Eastman gespeeld en dat was écht een heeeeeeeel goede gitaar.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    In de guitar bar in Antwerpen is die Eastman ook ooit in voorraad geweest en dat was echt wel een leuke gitaar. Was ook erg snel verkocht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top