Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Wat kan ik doen met 2 Boss SE-70's?

    Door omstandigheden (houd het maar op GAS ) heb ik momenteel 2 Boss SE-70's, Ik vind de SE-70 eigenlijk heel tof klinken en ik zit er over te denken om de SE-70 op te nemen in een klein rackje. Mijn vraag is dit: heeft het toevoegen van een tweede SE-70 processor een toegevoegde waarde? Wat kan ik er mee doen wat ik er met 1 processor niet kan? Of moet ik er gewoon maar 1 verkopen?

    Thx.

    Peter

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 14 mei 2020 om 15:02
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Toen ik jaren geleden een mixklus had in Paradiso, vroeg ik aan Jimmy Vaughn, die in ons hoofdprogramma stond, waarom hij met twee Matchless amps op het podium stond. Zijn antwoord was simpel doch doeltreffend: “Why two? Because two is better than one”.

  3. #3

    Standaard

    Waar gebruik je de SE-70's voor? Als je 'm als gitaar preamp gebruikt, voegt een tweede weinig toe. De SE-70 - tenminste mijn SE-50 - heeft maar 1 echt gitaar algoritme, waar alle effecten inzitten. Dus hebben ze de rekencapaciteit van de processor moeten verdelen over alle effecten. Effecten uitzetten levert niet echt een beter geluid op. Wel kun je betere modulatie en galm effecten kunt krijgen met specifieke algoritmen uit de 2e SE-70.
    Maar ik ken het gevoel. Ik heb 2 SE-50's liggen, waarvan de 2e weinig doet :-).
    Niet goed maar wel hard!

    Te koop: Marshall VS100r Valvestate top, Peavey 5150 4x12 buikkast en goedkope zelfbouw 4x12 onderkast

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ah, dank!

    Het geval wil dat ik van een pedalboard (weer) terug ga naar een simple studio rack, vanwege de aanschaf van een Digitech GSP1101.
    Ik vind die Digitech met upgrades echt super. Hele fijne interface bovendien.
    Dus ik ben nu mij ouwe 19" spul aan het afstoffen, waaronder twee SE-70. Die heb ik door omstandigheden nooit veel gebruikt maar nu ik er zo eens naar zit te luisteren vind ik ze eigenlijk hartstikke tof klinken. De reverb is iets minder goed dan mijn Lexicon MPX-1, maar veel scheelt het niet. Toffe modulatie ook in die doosje. Ik gebruik ze alleen voor de effecten (dus geen overdrives). Ik ben ook wel benieuwd naar de Boss VF-1; die moet nog van die ultra-wide stereo hebben (die Roland in de jaren 90 ontwikkelde). Dat lijkt me leuk op de koptelefoon ;-).
    Dus misschien moet ik 1 SE-70 verkopen en er een VF-1 voor terugkopen. Maar ik hoor ook sterk wisselende verhalen over de VF-1.

    Zijn er trouwens nog mensen hier die de SE-70 gebruiken?
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Geen Boss SE-70, ik heb wel een Roland VS-840G multi track recorder, en daar zitten de COSM effecten in.

    Ik heb ook 2 Boss SX-700 effect units gehad, toen ik nog hardware synthesizers had. Volgens mij familie van de GX-700. Veel te lastig om in te stellen, teveel parameters om in te stellen op een klein schermpje.

    Ik heb zo een idee dat de de SX-700, GX-700, SE-70 e.d. familie van elkaar zijn.

    Ik heb mijn VS recorder weer van de plank gehaald, om de effecten te checken. Ik speel mee over jamtracks. Valt me op dat de gitaar met de meeste effecten een beetje verdwijnt in de mix, zonder EQ.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Ik sympathiseer met het type dat, eenmaal iets gevonden wat bij je werkt, meer van hetzelfde koopt dan totaal iets anders dus ik zie überhaupt het probleem niet.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Geen Boss SE-70, ik heb wel een Roland VS-840G multi track recorder, en daar zitten de COSM effecten in.

    Ik heb ook 2 Boss SX-700 effect units gehad, toen ik nog hardware synthesizers had. Volgens mij familie van de GX-700. Veel te lastig om in te stellen, teveel parameters om in te stellen op een klein schermpje.

    Ik heb zo een idee dat de de SX-700, GX-700, SE-70 e.d. familie van elkaar zijn.

    Ik heb mijn VS recorder weer van de plank gehaald, om de effecten te checken. Ik speel mee over jamtracks. Valt me op dat de gitaar met de meeste effecten een beetje verdwijnt in de mix, zonder EQ.
    Ik weet niet hoe het met de andere fx units is, maar voor de GX-700 bestaat er een editor.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het met de andere fx units is, maar voor de GX-700 bestaat er een editor.
    ja maar dan nog hè... op 19 inch rack effecten kan je een hoop parameters instellen. Op een stomp box zitten 2 of 3 knoppen. Kijk dit b.v. op de SX-700:

    < Stereo 2Band Chorus >
    MdCtl Modulation On/Off OFF, ON
    MdTyp Modulation Type
    Input Input Mode Mono, Stereo
    Lo-Rt Low Band Rate 0 100
    Lo-Dp Low Band Depth 0 100
    Lo-PD Low Band PreDly 0.0 50.0 [ms]
    LoLFO Low LFO Waveform Tri, Sin
    Lo-Ph Low Phase 0 360 [deg]
    Hi-Rt High Band Rate 0 100
    Hi-Dp High Band Depth 0 100
    Hi-PD High Band PreDly 0.0 50.0 [ms]
    HiLFO High LFO Waveform Tri, Sin
    Hi-Ph High Phase 0 360 [deg]
    Xover Crossover Frequency 100 4.00k [Hz]
    MxLev Mix Level 100:0 0:100


    Dat is gewoon teveel voor een gitarist, IMHO. En als je dan een ouwe jaren 90 19 inch unit in 2020 met een midi editor gaat programmeren, maak dan van je laptop of computer een virtuele 19 inch rack EFX, denk ik dan, minder geprutst met midi, dat wil ook nog wel eens haperen, ben je weer een uur kwijt om de bug te vinden, Just my 2 cents...

    kijk b.v. zoiets van Sound Toys:

    https://www.soundtoys.com/product/effect-rack/


    Ik beweer hier niet dat de SE-70 niks is o.i.d., alleen dat als je er dieper induikt, het nogal bewerkelijk is, voor mij in ieder geval dan. Het antwoord op de vraag wat je met 2 SE-70's kan, dat heb ik niet. Ik zie wel wat bezwaren, als je ze in serie zet, teveel ADDA conversie, en input lag? Misschien leuk voor een stereo setup?
    Laatst gewijzigd door raabje; 25 mei 2020 om 20:58

  9. #9

    Standaard

    Koop een Rickenbacker met Rick-O-Sound.👍

    Heb ik ook. Heb ook 2 Rocktron Voodu Valves. 1 voor het hals element, 2 voor het nek element. En ja ik stel ze allebei net anders in.
    Daarna gaan ze dan wel weer in 1 Lexicon voor de delay en reverb, dat dan weer wel.

    Verstuurd vanaf een Palm Tungsten T5

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top