Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Welke pick-ups?

  1. #1

    Standaard Welke pick-ups?

    Hoi iedereen,
    ik vraag me af, waarom het zo moeilijk is om je humbuckers te herkennen, d.w.z. waarom zijn ze niet voorzien van 'n naam of nummer.
    Ik heb 'n Epiphone Sheraton II, 1989 Korea, made by Samick en ik weet nog steeds niet wat voor pick-ups ik heb.
    Opgezocht in de engelse Wikipedia, maar het is me nog niet duidelijk, al moet ik zeggen dat m'n engels niet zo heel goed is.
    Ik houd het op Newyorker humbuckers, maar het zou zoveel makkelijker zijn als er iets op stond.
    Hetzelfde geld voor de tuners; er staat totaal niets op.
    Het belangrijkste voor mij echter zijn de pick-ups.
    Weet iemand waarom er op zoveel pick-ups niets op staat?
    Is er 'n manier, behalve de geschiedenis van de gitaar te moeten opzoeken, waaraan je kan zien wat voor elementen 'n gitaar heeft?

    M.vr.gr.
    Frans

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    er zal wel ergens een serienummer op de gitaar staan zodat je kan herleiden wat/welk type je hebt en daaraan gekoppeld welke pups erin zitten.
    veelal zijn er wel kenmerken zoals kleur van bijvoorbeeld de baseplate.
    maar handiger zal zijn als je je vraag hier neerlegt want daar zal meer specifieke kennis zijn

    https://forum.gibson.com/topic/81477...r-sheraton-ii/

    uiteindelijk is het massaproductie en elke bewerking sticker of wat dan ook kost geld, zeker als er duizenden van gemaakt worden.
    dus dat men weinig aandacht geeft aan het labelen is daarin logisch.
    je denkt de new yorker pickups, maar dat zijn mini humbuckers en kleiner dan normale humbuckers

  3. #3

    Standaard

    Dank je!
    De link naar het Gibson forum was heel nuttig.
    Het gaat over full-size humbuckers en ik ga er vanuit dat die dan van Epiphone zelf zijn (of Gibson?)
    Ik weet nu ook hoe de new yorkers er uit zien.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dit soort gitaren hebben echt geen bijzondere pickups. Het zijn heel erg 'gewone' humbuckers.

    Vergelijk het met gehakt van de Lidl versus een stuk dry aged ribeye van een goede slagerij. Van het gehakt ga je ook niet vragen 'van welk runderras komt dit, waar heeft de koe gestaan', maar over je stukje dry aged ribeye stel je die vragen wel.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb een epiphone explorer korina van bouwjaar 1998..op die orginele humbuckers stond gewoon "epiphone"..ondertussen zijn ze vervangen door Gibsons ..een 57 ckassic en een 490R..ze klonken te dof naar mijn gedacht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoryVDW Bekijk bericht
    Ik heb een epiphone explorer korina van bouwjaar 1998..op die orginele humbuckers stond gewoon "epiphone"..ondertussen zijn ze vervangen door Gibsons ..een 57 ckassic en een 490R..ze klonken te dof naar mijn gedacht.
    Zelfde gitaar gehad. Met alnico classics. Wat een shitelementen. Geen hoog uit te krijgen. Heb ze vervangen door epiphone probuckers. Klonk meteen een stuk beter. Vreemd genoeg kan je die ook voor weinig kopen dus waarom die niet standaard zijn...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top