Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Oude tuners

  1. #1

    Standaard Oude tuners

    Hoi, weet er iemand wat voor tuners dit zíjn?
    Ik wil graag het merk weten, jaartal etc. Heb al veel gegoogeld maar nog niets wijzer. Ook de letters. CEG, CEC, GEG ?

    Alvast bedankt,
    Frans

    Verstuurd vanaf mijn SM-J330F met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Gordon Smith. Ik neem aan dat de gitaar ook een GS is? Oh, zie nu dat ze niet origineel zijn.


    Laatst gewijzigd door Rinze; 12 mei 2020 om 16:55
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #3

    Standaard

    De tuners zijn erg goed. Ze zaten (en nog) op m'n Gibson LP Studio die ik zo'n 30 jaar geleden gekocht heb van iemand, dus de originele Gibsons zijn er toen blijkbaar afgehaald. Dus het merk is GS? Ik zag 3 letters staan en wist niet wat er eigenlijk stond. Worden ze nog gemaakt en waarom zijn ze niet origineel? Waren er 30 jaar geleden ook al fakes?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht
    De tuners zijn erg goed. Ze zaten (en nog) op m'n Gibson LP Studio die ik zo'n 30 jaar geleden gekocht heb van iemand, dus de originele Gibsons zijn er toen blijkbaar afgehaald. Dus het merk is GS? Ik zag 3 letters staan en wist niet wat er eigenlijk stond. Worden ze nog gemaakt en waarom zijn ze niet origineel? Waren er 30 jaar geleden ook al fakes?
    Ik bedoelde dat ze op deze gitaar niet origineel zijn. Ik zag de gaatjes van de originele tuners. Gordon Smith is een klein Engels merk. Het zijn dus 2 letters, een G en een S. Het merk bestaat nog, is een paar jaar terug doorgestart met een nieuwe eigenaar.

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5

    Standaard

    Dank je, Rinze!
    Dit logo is trouwens nergens te vinden; wordt niet meer gebruikt, zeker?
    Weet je of hier liefhebbers voor zijn?

    Frans

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Er zijn een paar Facebook - groepen voor GS-liefhebbers, zou daar eens informeren. Het moet al iemand zijn die zo'n gitaar heeft, anders krijg je er niet zoveel voor denk ik. Het heeft niet de naamsbekendheid van bijvoorbeeld Gibson..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #7

    Standaard

    Hoi Rinze, tijdje geleden alweer, maar toch.
    Heb deze week contact gehad met GS gitaren (U.K.) en zij vertelden me dat ze wel gitaren maken, maar nooit tuners geproduceerd hebben.
    Ik ben dus nog steeds zoekende.
    Het gaat hierom: ik wil ze vervangen door org. tuners voor de Gibson LP Studio '93, maar ben er nog steeds niet achter welke tuners er origineel op zaten.
    Ik heb gezocht, geschreven etc. maar nog niet echt 'n antwoord.
    Het vervelende is dat er zo weinig tuners aangeboden worden waarbij de maten worden aangegeven.
    Mijn gaat het dan vooral om de afstand tussen de 2 schroefgaatjes, die achter op de headstock zitten.
    Ik denk dat het Klusons zijn, temeer omdat de meeste Grovers maar 1 schroefgaatje hebben.

    Frans

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Het zou kunnen dat GS geen tuners maakte maar dan lieten ze in ieder geval tuners voorzien van hun logo.. Zag nu wel dat die van mij het schroefje op een andere plek hebben zitten dan die van jou.

    Wat betreft de originele tuners voor je Gibson: als de fabrikant die informatie zelf niet meer heeft zou ik gaan kijken naar fora of Facebook-groepen van Gibson-liefhebbers. Scans van oude brochures kunnen soms ook helpen. Ik heb geen idee, heb nog nooit een gibson bezeten. Genoeg in handen gehad maar nooit upgelet of de stemmechanieken origineel waren..

    Hier op het forum zaten wel mensen met veel verstand van Gibsons maar het is hier behoorlijk leeggelopen..

    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Rinze; 16 december 2021 om 23:46
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Het zijn toch echt gordon smith tuners. Google maar eens op google afbeeldingen > gordon smith tuners en je komt genoeg plaatjes tegen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top