Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.416

    Standaard Weer een gammele cover! Iris

    Nog steeds geen gezellige oefenavondjes met band (laat staan optredens in het verschiet..) dus mrweird klooit lekker verder in m'n mini home studiootje (Ouwe PC, presonus audiobox usb 96, ableton live 8, vox tonelab LE etc.)
    Ik heb nu Iris van de Goo Goo dolls zitten vernaggelen.

    Drum uit een midi file geripped, en de rest zelf gedaan: https://soundcloud.com/rico-van-manen/iris
    De mandoline uit dit nummer heb trachten te imiteren op de D snaren van mijn 12 snarige hondo hoog op de hals.

    We zijn nu btw als band bezig met een nummer (iedereen thuis z'n partijtje inspelen, ik aan elkaar plakken) dus het kan maar zo dat op de volgende gammele cover er beter gezongen gaat worden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrweird Bekijk bericht
    De mandoline uit dit nummer heb trachten te imiteren op de D snaren van mijn 12 snarige hondo hoog op de hals.
    Misschien moet je dit soort details niet prijsgeven, de interessantste geluiden blijven toch die waarvan niemand weet wat het precies is. Het klinkt als ... , maar dat is het niet.

    Mooi voorbeeld is de solo uit The Boxer van Simon & Garfunkel.
    In een docu werd verteld dat dit een trompet en een steel guitar door elkaar waren, maar tot die tijd was het een raadsel welk instrument het nou was.

    Verder weer leuk gedaan.

  3. #3

    Standaard

    Prima stukkie muziek. Je moet het studio werk van anderen ook niet perse willen vergelijken met een opname uit een oefen setting.

    Toontje lager zou de zaak al opknappen, voor het geval je dat nog nodig vind. Ik vinnut best lekker zo. Die robot achtige perfectie vind ik stront vervelend.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Prima stukkie muziek. Je moet het studio werk van anderen ook niet perse willen vergelijken met een opname uit een oefen setting.

    Toontje lager zou de zaak al opknappen, voor het geval je dat nog nodig vind. Ik vinnut best lekker zo. Die robot achtige perfectie vind ik stront vervelend.
    Vriendelijke groet, Gus
    Wat Gus zegt; klinkt gewoon lekker
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat zwaar op de bas leunend maar het nummer komt helemaal uit de verf...!! Je zang mag harder als je er wat meer aandacht aan besteedt. Je kunt zeker meer als je oefent, klank is sowieso prima.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top