Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1

    Standaard Blues deville 410 speakers

    Ik heb een begin jaren 90 blues deville gekocht via MP. Er zitten nog drie originele Fender specials in en Jensen P10. Ik zit te denken om de fenders te vervangen. Iemand een tip voor goede vervanging?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ik heb een begin jaren 90 blues deville gekocht via MP. Er zitten nog drie originele Fender specials in en Jensen P10. Ik zit te denken om de fenders te vervangen. Iemand een tip voor goede vervanging?
    Ja, vervangen door Jensen P10's.
    Of Celestion Vintage 10's of Creamback 10's.

  3. #3

    Standaard

    Thanks!
    Ik kwam deze tegen op MP. Iemand daar ervaring mee?

    2 stuks Eminence GA10-SC64 George Alessandro Signature
    € 150,00
    http://link.marktplaats.nl/m15337608...=socialbuttons

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ik heb een begin jaren 90 blues deville gekocht via MP. Er zitten nog drie originele Fender specials in en Jensen P10. Ik zit te denken om de fenders te vervangen. Iemand een tip voor goede vervanging?
    Als je toch liever voor nieuw gaat, zijn de Eminence Legend 1058 prima en betaalbaar. Als je op zoek bent naar Fender / Amerikaanse sound. Volle bas, sprankelend hoog, tikje scooped mids. Ik heb em in m’n Superchamp. Celestions zullen de klankkleur van je Fender veranderen, meer mids ook. Dat hoeft niet slecht te zijn maar wel anders (ik heb een 12” Greenback in m’n Princeton), iets om in je achterhoofd te houden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou ook even bij WGS speakers neuzen. De Veteran of zwaarder de G10C.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6

    Standaard

    Wel grappig, vond deze site waar de stock speakers USA Eminence nogal de hemel in worden geprezen. Ik ga denk ik eerst die mods eens uitvoeren en dan goed luisteren op verschillend geluidsniveau. Er zit ook 1 Jensen P10Q in, dus kan wel wat vergelijken.
    https://www.tdpri.com/threads/fender...jr-etc.458756/

  7. #7

    Standaard

    Ga ws die ga10 Eminence speakers van MP bestellen. Even kijken hoe dat klinkt irt stock speaker

  8. #8

    Standaard

    Ik heb het idee dat twee van de stock speakers kapot zijn. Op verschillende amps zitten er in twee van de vier speakers een licht overdrive geluid. Een beetje achterin de speaker. Zijn ze dan kapot?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Waarschijnlijk loopt dan de spreekspoel aan en beweegt deze dus niet meer vrij in de luchtspleet.
    Kan 3 oorzaken hebben:

    - De speakers zij overbelast geweest en de spreekspoel is iets uitgezet (isolatie van de draad).

    - De conus van de speakers zijn door het eigen gewicht scheefgezakt.

    - De kast is een keer flink gestuiterd en de korven van de luidsprekers zijn door het gewicht van de magneet een beetje vervormd / verbogen.

    De eerste 2 zijn het meest aannemelijk, bij nummer 3 blijft het cabinet ook niet ongeschonden.

    Je gaat de speakers er toch uithalen, leg ze neer op de magneet en dus de conus omhoog en druk zachtjes gelijkmatig rondom de conus in (beweeg dus handmatig de conus naar achteren). Hoor je geschraap, dan loopt de spreekspoel idd aan.

    Als de spreekspoel is overbelast dan doe je daar niks meer aan (behalve re-conen).

    Als de conus is scheefgezakt, dan kun je de speaker 180˚ gedraaid monteren zodat het gewicht de andere kant op hangt, de spreekspoel weer vrij komt en de conus met de loop der jaren langzaam de andere kant op kan zakken.
    Laatst gewijzigd door Plant; 14 mei 2020 om 23:45

  10. #10

    Standaard

    Echt bizar, bij speaker 3 dacht ik, dit kan niet waar zijn. Dus allemaal los aangesloten. En toen...een andere gitaar en gitaarsnoer, probleem opgelost. Sorry!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top