Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    Ik heb wel een vraagje of de configuratie. Ik heb net ter vervanging van twee stock speakers een setje van 20 watt Eminence ga10-sc64 gekocht. Die zou ik dan combineren met 1 Jensen P10Q van 30 watt en een Fender special design Eminence ook van 30 watt. Die laatste twee zijn nu aan elkaar geschakeld en klinken lekker samen. Is de beste 'oplossing' om die ga10 aan elkaar te zetten. Qua sound zeg maar.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Echt bizar, bij speaker 3 dacht ik, dit kan niet waar zijn. Dus allemaal los aangesloten. En toen...een andere gitaar en gitaarsnoer, probleem opgelost. Sorry!
    Dit is goed mogelijk als je een europesch jack aan je kabel hebt zitten en die in een usa jack prikt.

    Euro is 6mm
    Usa is 6.3mm (1/4")

  3. #13

    Standaard

    Iemand nog een idee bij de configuratie?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Dit is goed mogelijk als je een europesch jack aan je kabel hebt zitten en die in een usa jack prikt.

    Euro is 6mm
    Usa is 6.3mm (1/4")
    Is dat echt waar, Frans? Ik heb zojuist willekeurig wat jackpluggen door de schuifmaat gehaald en ben wel kleine verschillen tegengekomen, maar nog geen 6 mm. Waar zou ik die kunnen verwachten?
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
    Maar dat jack nou niet bepaald een fijne verbinding is wil ik wel beamen.

    De 'deuk' in de tip van de plug (voor de vergrendeling) wil weleens niet exact op dezelfde plaats zitten dan het lipje in het chassisdeel en dan gaat een plug er niet helemaal in of steekt deze juist wat uit.

    Verder zijn dit soort dingen



    een drama omdat het ook maar een beetje in elkaar zit geklemd. De massalip kan al gauw een beetje los ronddraaien.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Is dat echt waar, Frans? Ik heb zojuist willekeurig wat jackpluggen door de schuifmaat gehaald en ben wel kleine verschillen tegengekomen, maar nog geen 6 mm. Waar zou ik die kunnen verwachten?
    Ik moet toegeven dat ik er geen bewijs voor kan vinden. Ik meen dat een keer gemeten te hebben bij een soortgelijk probleem. Als morgen de oogjes weer open zijn zal ik eens zoeken en anders neem ik die uitspraak terug. Sorry, ben ook maar een mens maar ben wel voor duidelijkheid.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Tja, waar komt dit verschil nu vandaan. Volgens wiki bestaant er een standaard voor de jackplug en dat is 1/4" ofwel 6.35mm. Mogelijk heb ik een erg verrotte plug aangezien voor een 6mm en moet zeggen dat ik er geen hard bewijs voor kan vinden op een paar enkele sites na. Dit is er een van.

    Om eerlijk te zijn denk ik dat de vermelde 6mm gewoon gemakzucht is en het hier ook 6.35mm betreft.

    Bij deze neem ik mijn woorden terug en bestaat er wat mij betreft alleen nog 1/4" , mijn welgemeende excuus voor deze foute info.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 23 mei 2020 om 00:50
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Mensen die zich verontschuldigen, zijn mijns inziens de besten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top