Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Hook Little Lenny V2 met ingebouwde Speaker Simulator (Kemper Killer?)

    Onlangs heb ik via ruil de nieuwe Hook Lenny met IR XLR out in mijn bezit gekregen.
    Ik heb sinds ander halve maand een Revv D20 die mij erg goed bevalt voor direct opnemen maar de Hook lijkt nog even een klasse hoger. Dit is niks te nadelen van de Revv btw, die werkt prima maar de Hook blijft bij opnames op elk volume in de mix mooi klinken en wordt niet schel.

    Als stand alone amp is het verschil tussen de Hook en Revv trouwens wel erg groot en vraag ik me af of de Revv live genoeg headroom zou hebben. De Hook klinkt daarentegen naar mijn mening echt fantastisch en eigenlijk zoals ik had gehoopt dat mijn oude Two Rock zou klinken.

    Persoonlijk ben ik blij dat er nu goede buizen amps zijn waar je direct mee kan opnemen. Ik ben niet vies van digitale spullen (heb een Helix, ooit een Fractal gehad) en erg fan van de mogelijkheden. Maar hoor persoonlijk toch een groot verschil tussen een echt buizen amp en de digitale opties van tegenwoordig. En het verschil waar ik het over heb is dat de kern van het geluid anders is, dus anders door de mix heen komt.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Maar vanwaar dan Kemper Killer? Snap het vergelijk niet.

    Overigens ga ik met je mee, als je een 100% buizengeluid wil, moet je op een buizenamp spelen. Wil je een 100% 4x12" geluid, dan moet je op een dito cab spelen. Als je genoegen neemt met 90%, dan kom je daar met een Kemper ook wel.

    Overigens vind ik de Hook Wizard ook interessant.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Maar vanwaar dan Kemper Killer? Snap het vergelijk niet.

    Overigens ga ik met je mee, als je een 100% buizengeluid wil, moet je op een buizenamp spelen. Wil je een 100% 4x12" geluid, dan moet je op een dito cab spelen. Als je genoegen neemt met 90%, dan kom je daar met een Kemper ook wel.

    Overigens vind ik de Hook Wizard ook interessant.
    De meeste gitaristen die ik ken gebruiken een Kemper samen met hun pedalboard, dus hebben meestal een clean sound als basis sound en doen de rest met pedalen.
    Dan is in mijn ogen dit een betere optie. Ook omdat je op kleinere podia nog een cab er bij kan gebruiken. Vaak wordt in die situatie het zaal geluid overstemd door wat er van het podium afkomt (bijv. drums).

    De kern van het geluid is anders.

    Ik heb trouwens de Wizard erbij gekocht, de Lenny was zo verbluffend goed dat ik die erbij wilde.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb ooit zo'n Little Lenny getest. Ik vond hem wel goed, maar ook een beetje stug. Lastig uit te leggen hoe zo'n amp onder je vingers voelt. Wel een uitstekende pedalvreter.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5

    Standaard

    Gewoon een 2 kanaals buizenbak met een loadbox en ir loader
    Alleen maybe leuk voor live voor opnames niks bijzonders
    Willekeurige loadbox works en en een tigtal ir loaders + ir's met 1 druk op den knop voorhanden
    Maar is ie nou net zo leuk als die transistorren amp van die duitsert, waar je zo weg van was of is dit echt klasses beter ?

  6. #6

    Standaard

    Het lijkt wel reclame

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Gewoon een 2 kanaals buizenbak met een loadbox en ir loader
    Alleen maybe leuk voor live voor opnames niks bijzonders
    Willekeurige loadbox works en en een tigtal ir loaders + ir's met 1 druk op den knop voorhanden
    Maar is ie nou net zo leuk als die transistorren amp van die duitsert, waar je zo weg van was of is dit echt klasses beter ?
    De Amp1 vind ik zeker nog steeds een geslaagd product. Ik heb de iridium en de eerste versie thuis. De Lenny is denk ik wel de (iig een van de) mooiste clean amps die ik ooit heb gehoord. Ik heb hem vanochtend nog vergeleken met een Friedman Smallbox van een vriend van mij. Ook een hele vette amp, maar de Hook heeft meer ballen en klonk net iets beter/zoeter.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb ooit zo'n Little Lenny getest. Ik vond hem wel goed, maar ook een beetje stug. Lastig uit te leggen hoe zo'n amp onder je vingers voelt. Wel een uitstekende pedalvreter.

    Ik heb dus ook het gevoel dat deze net iets beter is dan de oude. Die vond ik ook altijd goed maar had nog de drang hem te kopen. Ik vermoed ook dat er iets met het schema anders moet zijn aangezien er aan de achterkant geen knop meer zit voor de reverb drive. Daar zit nu de knop waarmee je tussen de Ir's kunt schakelen.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renin Bekijk bericht
    Het lijkt wel reclame

    Precies, dat vind ik ook. Misschien moet ik maar eens een factuur naar Leendert sturen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top