Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54
  1. #1

    Standaard Simpele drive voor Cub 8 (el cheapo Champ-achtige)

    Heb een Laney Cub 8 met Warehouse speaker. Goedkoop ampje dat echter best Champ-achtig klinkt. Speel een Les Paul Special met P90's. De speaker is nogal efficiënt en de 5 watt is behoorlijk luid voordat hij overstuurt (alleen volume-knop, geen gain).

    Ik zoek een drive pedaal die de amp net wat warm laat oversturen. Heb een Bad Monkey maar die maakt alles muffig, zelfs als ie uit staat. Had ooit een Barber Direct Drive, maar die was wat te gain-achtig. Tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.490

    Standaard

    Boss BD2 (Blues Driver)
    Bands: Cicero (Progrock in de stijl van Marillion en Pink Floyd).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Barber Direct Drive Compact op de low gain stand. Nee, geen lullig geintje. De low gain stand is de LG versie (duhu) en reageert wezenlijk anders en minder dicht gesmeerd dan de normale Direct Drive (ervan uitgaande dat je op de grote, zwarte trapdoos doelt).

    Maxon VOP-9. Is een tubescreamer, maar warmer gevoiced, maar toch gearticuleerd. Wezenlijk anders dan een 'gewone' tubescreamer.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik gebruikte voor een cleane amp een fulltone ocd. Jaren geleden een Fender Deluxe reverb 65 reissue gehad en daar deed ie het voortreffelijk op.
    Zeker icm cleane amps een lekker pedaal voor crunch en medium gain sounds dus.
    Ik zou dan wel de versie 1,4 of indien er een nog nieuwere versie is die pakken.
    Op die nieuwere versies zit een toggle switch om er extra mids aan toe te voegen.

    Deze dus:

    https://m.thomann.de/nl/fulltone_ocd_v2.htm

    Of deze tweedehands:

    http://link.marktplaats.nl/m15464080...ontent=app_ios

    Of, een wellicht leuke kopie van de ocd als je niet merken geil bent:

    http://link.marktplaats.nl/m15395239...ontent=app_ios

  5. #5

    Standaard

    BDDC geeft ook lekker randje bij volledig cleane amp icm P90's? En de Macon OD808 (kan ik goedkoop overnemen) of is dat meer om een al overstuurde amp verder te pushen?

  6. #6

    Standaard

    *Maxon dus

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Als stand-alone word ik persoonlijk niet heel gelukkig van een OD808 (is een 'gewone' tubescreamer). Doet het inderdaad een stuk beter als booster. Tenminste, vind ik. Een beetje gain pakt ie al wat beter, wordt meer één met je geluid. Op een puur clean kanaal klinkt het net of er een gainlaagje over het clean zit, los van elkaar in één signaal, zoiets. Ik heb 'm ook, maar doet het 'm voor mij niet als pure drive.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb deze, een TS clone, met naast een classic stand ook een "modern" stand, zie dit filmpje vanaf 2.50

    https://www.youtube.com/watch?v=Uk6QIvd8su4

    Op deze stand frist ie je geluid wat op, zo gebruik ik hem. Of je dit gaat horen over een 8 inch speaker, dat weet ik niet....
    Laatst gewijzigd door raabje; 6 mei 2020 om 23:50

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik zou het zoeken in transparante od's als een JHS Morning Glory en een Wampler Tumnus.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Misschien een Soul Food of andere Klon-achtige?
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top