Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 54
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DrHanz Bekijk bericht
    Hm. De combi Barber - Cub 8 is toch niet wat ik zocht. Te ruis-achtig. Te weinig ruimte voor low-gain. Te weinig laag (wat mijn BadMonkey wel heeft). Misschien toch de Soul Food dan maar?
    De Direct Drive Compact werd ook genoemd. Daar was je blijer mee geweest. Ook de door mij genoemde Animal (nog box) had je blijer gemaakt. Ik begreep je keus voor de gewone DD al niet.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    (nog=big)




    +10

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.070

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DrHanz Bekijk bericht
    Hm. De combi Barber - Cub 8 is toch niet wat ik zocht. Te ruis-achtig. Te weinig ruimte voor low-gain. Te weinig laag (wat mijn BadMonkey wel heeft). Misschien toch de Soul Food dan maar?
    Zitten trimpots in voor Bass en Presence.... Afhankelijkvan de versie die je hebt...

    Soul Food geeft je nog meer bass cut én mid hump...
    Laatst gewijzigd door MarkS; 16 mei 2020 om 17:29

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DrHanz Bekijk bericht
    Hm. De combi Barber - Cub 8 is toch niet wat ik zocht. Te ruis-achtig. Te weinig ruimte voor low-gain. Te weinig laag (wat mijn BadMonkey wel heeft). Misschien toch de Soul Food dan maar?
    Ik snapte daarom ook de keuze niet helemaal, maar da's aan jou, dus zei er maar niks van. Wat Jan Buurman ook zegt, de Barber Direct Drive Compact werd ook geopperd, met redenen die genoemd zijn en waarom die waarschijnlijk beter zou werken dan de oude grote Direct Drive trappert. Tenminste, als je dan toch in die richting zoekt. Die Compact heeft o.a. de low gain versie in het pedaal zitten en reageert heel anders dan de gewone Direct Drive. Als je meer de high gain kant op gaat, krijg je sowieso ook altijd wat meer ruis. En het laag wat je zoekt, moet eigenlijk vooral uit je versterker komen, die je dan aanvult met een overdrive cq distortion. Die Bad Monkey heeft dat inderdaad wel, maar wordt tot een bepaald punt erg sloppy (ik heb 'm ook nog ergens in de grote pedalenmand liggen). Ik denk dat je moet accepteren dat je uit zo'n klein versterkertje niet het laag krijgt wat je zoekt, met ook nog 's zo'n klein speakertje. Zet 'm 's op een 2x12 en je krijgt ineens wel een volwassener geluid met een wat breder laag. Maar dan schiet je waarschijnlijk weer je doel voorbij wat betreft compacter. De Soul Food gaat je ook niet dat laag geven, was het maar zo'n feest. Je zoekt iets in een pedaal wat al in je versterker zou moeten zitten. Wil je compact, dan is dat nou eenmaal concessies doen.
    Laatst gewijzigd door Brum; 16 mei 2020 om 18:41

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Er staat een Barber DD Compact op MP. Hij staat er best lang dus misschien zit er een mooie deal in...
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  6. #46

    Standaard

    Ja, was misschien niet helemaal de beste keuze. Kon hem voor weinig kopen, dat was het duwtje. Op mijn normale grote amp met 12" speaker klinkt de Direct Drive overigens wél heel fijn! Ik zag ook nog een Gain Changer staan, misschien is die nog wel geschikter dan de DD Compact? Voor nu weer even terug bij de Bad Monkey, ik ga 'm stiekem steeds meer waarderen icm met dat tiny 8" speakertje van Warehouse.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Gain Changer ook gehad. Ik vond hem een stuk minder dan de compact. Maar dat is persoonlijk.

  8. #48

    Standaard

    Minder veelzijdig? Of minder klinkend?

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik zocht iets low gain. Maar ik vond mijn Compact in mijn set-up het mooier doen. Maar nogmaals, dat is erg persoonlijk.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    De Animal geprobeerd, jee, wat een goed pedaal! Gain op iets verder dan negen uur, mooi, mooi, mooi

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top