Hoi, omdat ik op 'n vorige vraag nogal vlot antwoord(en) kreeg, stel ik nu deze maar.
Ik heb geprobeerd om m'n humbuckers af te stellen en daarbij de nek-pickup er helemaal uitgehaald, bekeken en weer teruggezet.
Ik had van tevoren wat gespeeld en er is me toen niets opgevallen; het is evenwel best mogelijk, dat het 'probleem' er toen ook al was.
Er zit 'n brom in m'n gitaar (Epi Sheraton II);als ik m'n LP Studio aansluit zijn er geen problemen.
Dát is 'n massieve gitaar, zonder klankkast dus logisch, denk ik.
Maar goed, als ik m'n Sheraton aansluit zit er 'n (aard?)brom,terwijl de volumeknoppen DICHT staan!
Zodra ik de gitaar vastpak wordt die veel minder, maar óók als ik de volumeknoppen open zet is de brom (bij stand 7 á 10) praktisch weg.
Het is (uiteraard) stil als ik de volumeknop van m'n versterker dichtzet, maar niet als ik alleen de gitaar-volumeknoppen dichtzet.
Ook wordt het 'n stuk stiller als ik de gitaar zo'n 5 meter (of meer) van de versterker afhoud.
Ik heb, bij het er uithalen van het element, wél wat geschroefd aan de diepteinstelling van de humbucker en 'n beetje aan de stelschroefjes, maar dat kan het m.i. niet veroorzaken.
Wat me dus het meest bevreemd is het brommen, terwijl 't volume van de gitaar op 0 staat.
De humbucker die ik loshad heb ik nu zo diep mogelijk staan.
Tóch logisch?
Iemand die dit kan verklaren?

M.vr.gr.
Frans