Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Tuners

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Juist op stemmechanieken zou ik niet bezuinigen. Als ik ergens een bloedhekel aan heb, is steeds moeten stemmen tijdens een gig.
    Heeft vaak meer met de topkam te maken dan met de tuners. Slechte tuners stemmen moeilijker, je draait voorbij het punt waarvan jij denkt dat je moet zijn en omgekeerd. Ik heb verschillende gitaren met minder goede tuners en die ontstemmen zelden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Op AliExpress heb je grovers van 10€ die ik lekker links zou laten liggen. Die verkoopt EVM waarschijnlijk. Verdient hij zelf 20€ aan.

    Maar er zijn ook koreaanse setjes van rond de 30€ die prima zijn. Die komen van Jin Ho, een koreaanse OEM parts fabriek. Die maken ook o.a. Wilkinson tuners die prima zijn. Het is dus niet allemaal bagger uit china.

    € 26,98 | Grover Guitar Tuning Pegs Machine Heads Tuners Chrome / Set Made in Korea
    https://a.aliexpress.com/_BTw9Vu
    Bij Aliexpress moet je wel een beetje weten waar je koopt, klopt helemaal. Jij kent ook de Donlis pups.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht
    Dank jullie, allemaal!
    Valt me wel op, vanuit gaande dat de tuners 'fake' zijn, dat er behoorlijk aan gewerkt wordt om ze meer te doen lijken.
    Heb 'n filmpje gezien waarin zo'n 7 verschillen genoemd worden tussen de echte Grovers en de fakes, zoals het ronde plaatje aan de achterkant v.d. tuner, dat 'spiegelend' moet zijn en niet dof verchroomd bijv.
    Die van EVM waren zwaar spiegelend.

    Nogmaals bedankt,
    Frans
    Doe effe een linkje van dat filmpje aub.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Ik heb laatst de tuners van mijn tele vervangen, en die blijft nu een stuk beter in tune. Vooral na wat stevig opdrukken ontstemde hij nogal. Dat is nu verholpen. Dus het zit niet altijd in de topkam.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    EVM Hardenberg (Erik) is dus kennelijk een beetje grootschaliger gaan opereren. Tot een tijdje terug alleen maar Epiphone knobs/pickguards/trussrod covers. Heb destijds wel es wat bij hem gekocht.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Veel variabelen bij ontstemmen.
    Tuners één daarvan.
    Grootste winst te behalen door maar meteen locking tuners te nemen.
    Wat de kosten betreft; ik vind Gotoh prijs/kwaliteit verhouding voldoende.

  5. #15

    Standaard

    Dit is het filmpje:

    How to Spot Fake Grover Guitar Tuners

    https://www.youtube.com/watch?v=ZtieMGLzhQU

    Frans

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soepel58 Bekijk bericht
    Dit is het filmpje:

    How to Spot Fake Grover Guitar Tuners

    https://www.youtube.com/watch?v=ZtieMGLzhQU

    Frans
    Ik zou niet te veel waarde aan dat soort filmpjes hechten. Er zijn natuurlijk ook goede kopieën en die haal je er niet uit, dan moet je ze openen bijvoorbeeld. Op m'n SG en een LP zitten Gibson Deluxe tuners (Kluson), die van de SG zijn echt de andere nep. Uiterlijk verschillen ze ook wel wat, kan door het leeftijdsverschil van zo'n 25 jaar komen, maar ze voelen redelijk hetzelfde aan. Beide gitaren zijn erg stemvast, behalve als je ze in de originele koffer meeneemt, dan staan ze te hoog.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top