Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Tuners

  1. #1

    Standaard Tuners

    Hoi, ik heb vandaag wat gezocht naar nieuwe tuners voor op m'n Epiphone Sheraton II.
    Ik heb ook gezocht op Marktplaats en gezocht naar Grover Rotomatic tuners.
    Wat mij daarbij opviel is, dat er veel advertenties opstonden van EVM Hardenberg en vooral de prijzen die deze firma hanteerde, daar waar andere bedrijven (Thomann, Bax, Amazon etc.) veel duurder zijn.
    Kun je 'n setje Grovers kopen voor pakweg 4 tientjes?
    Daarbij leken ze origineel; er gaat 'n filmpje op internet waaraan je dit kunt zien.

    Ik weet niet of dit bericht hier thuishoort, zo niet dan 'n welgemeend sorry.

    Kan, in 't andere geval, iemand me uitleggen wat voor firma dit is en waarom ze zo goedkoop zijn?

    Met vriendelijke groet,
    Frans

  2. #2

    Standaard

    Enig snel zoekwerk levert op dat ook Thomann Grovers heeft van 4 tientjes...maar ook van 8 tientjes. M.a.w. Grover heeft diverse soorten

    Heb je wel dezelfde vergeleken met elkaar?

  3. #3

    Standaard

    lijkt er op dat EVM Hardenberg vriendjes is met ene Ali
    Express of zonder opzet ???

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Kopen van zo'n particulier is inderdaad niet zonder risico, je moet er wel vertrouwen in hebben dat je niet deze krijgt voor je 40,- euro:

    https://nl.aliexpress.com/item/40006...archweb201603_

    (hoeven overigens helemaal geen slechte tuners te zijn, het is echter in ieder geval wel een zeer lucratief verdienmodel voor oplichtertjes)
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 5 mei 2020 om 17:16

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    EVM's aanbod heeft een forse Aliexpress uitstraling.

    https://www.marktplaats.nl/u/evm/10432450/

    Niks mis mee, maar dan kun je beter rechtstreeks kopen, scheelt een stuk, duurt wel langer.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Evm harderberg heeft mij ooit kwaliteits locking tuners aangesmeerd. Op mijn vraag of het beter was dan de goedkoopste alitroep reageerde hij positief dus ik bestelde 2 setjes. Toen ik de handel geleverd kreeg bleek her dus wel de goedkoopste alimeuk te zijn met speling op de tuners, slecht verchroomd, slecht lockend. Die locking tuners vind je ook voor 10€ op aliexpress.

    Trap er dus niet in

  7. #7
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Duidelijk verhaal dus.

    Net zoals als die Grandado meuk. Nepper dan nep allemaal.
    Gezocht: Ibanez DE7

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Juist op stemmechanieken zou ik niet bezuinigen. Als ik ergens een bloedhekel aan heb, is steeds moeten stemmen tijdens een gig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Op AliExpress heb je grovers van 10€ die ik lekker links zou laten liggen. Die verkoopt EVM waarschijnlijk. Verdient hij zelf 20€ aan.

    Maar er zijn ook koreaanse setjes van rond de 30€ die prima zijn. Die komen van Jin Ho, een koreaanse OEM parts fabriek. Die maken ook o.a. Wilkinson tuners die prima zijn. Het is dus niet allemaal bagger uit china.

    € 26,98 | Grover Guitar Tuning Pegs Machine Heads Tuners Chrome / Set Made in Korea
    https://a.aliexpress.com/_BTw9Vu

  10. #10

    Standaard

    Dank jullie, allemaal!
    Valt me wel op, vanuit gaande dat de tuners 'fake' zijn, dat er behoorlijk aan gewerkt wordt om ze meer te doen lijken.
    Heb 'n filmpje gezien waarin zo'n 7 verschillen genoemd worden tussen de echte Grovers en de fakes, zoals het ronde plaatje aan de achterkant v.d. tuner, dat 'spiegelend' moet zijn en niet dof verchroomd bijv.
    Die van EVM waren zwaar spiegelend.

    Nogmaals bedankt,
    Frans

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top