Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik zou de me80 via je Jack output met een betere DI naar de tafel sturen wat Da Vinci al aangaf.
    Andere optie is Jack output Boss me80 rechtstreeks naar Jack input van de mengtafel als deze Jack inputs heeft.
    Voorwaarde is dan wel dat de Boss me80 speakersim functie heeft.
    Jij denkt altijd dat je met meer geld iets beters koopt, Behringer DI's zijn echt goed genoeg.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    ...Ik heb ooit zelf met mijn Pod gerepeteerd waar de mengtafel op de xlr ingangen enkel microfoonsignaal kon hebben en geen line signaal. Die microfoon input gaat finaal clippen op het lijnsignaal van de Pod. Had er een DI tussen, volgens mij op -20db, en dat werkte prima.
    Goeie! Hier zou weleens het probleem kunnen zitten.

    Die Behringer DI 100 is een actieve DI en het is de vraag of die behalve het signaal gebalanceerd maken en impedantie omzetten van hoog naar laag ook omlaag transformeert van lijn- naar microfoon level. Als dat 1:1 blijft heb je alleen die pad functie die je op -20dB zet, maar dat is niet voldoende.

    Een passieve DI is letterlijk alleen een transformator, die zowel impedantie als signaalsterkte van hoog naar laag transformeert. Impedantie ongeveer een factor 100, signaalsterkte een factor 10 (-20dB). En daar bovenop heb je dan nog een pad-functie van nog eens -20dB of meer.

    Misschien kun je beter een passive DI gebruiken met daarop de pad functie ingesteld op -20dB, dat doet effectief veel meer.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zou iets uit kunnen maken. Ik heb destijds een actief stereo DI vanuit stereo Red Box gebruikt en dat klonk kut. Kan het niet mooier maken.

    <edit> Net even gekeken, maar passief DI
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 5 mei 2020 om 18:44

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Goeie! Hier zou weleens het probleem kunnen zitten
    Ik denk van niet. Tenminste, de handleiding van de DI100 spreekt over "balanced microphone level output".
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 5 mei 2020 om 08:19

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Meet ook je kabels (en evt. patchbay) even door? Als de hot en cold van een XLR/TRS balanced cable zijn verwisseld krijg je ook een dun schel rotgeluid.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik denk van niet. Tenminste, de handleiding van de DI100 spreekt over "balanced microphone level output".
    O, dan zal dat het niet zijn nee.
    Ik heb weleens zelf een active DI-box gebouwd zonder trafo, die spuugt line-level uit en daar heb ik al menig geluidstechnicus die nietsvermoedend de faders openschuift flink mee laten schrikken

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Meet ook je kabels (en evt. patchbay) even door? Als de hot en cold van een XLR/TRS balanced cable zijn verwisseld krijg je ook een dun schel rotgeluid.
    Da's een goeie ja, zou zomaar kunnen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    O, dan zal dat het niet zijn nee.
    Ik heb weleens zelf een active DI-box gebouwd zonder trafo, die spuugt line-level uit en daar heb ik al menig geluidstechnicus die nietsvermoedend de faders openschuift flink mee laten schrikken
    De meest gebruikte toepassing van een DI is toch wel om van ongebalanceerd instrument naar gebalanceerd mic te gaan.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik ben wel wat de uiteindelijke oplossing in dit topic gaat zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    En daar klinkt mijn geluid niet zoals thuis: het klinkt scheller, gecompresseerder, karakterloos en overstuurd. Ookal wordt de DI op 0 Db gezet; het maakt niet uit.
    Vooral het stukje "scheller" (wat ik even vertaald heb naar "minder laag") ben ik nog steeds erg benieuwd naar.
    In mijn rack heb ik iso trafo's en met de ene preamp mis ik dan laag, en met de andere niet. Ook zoiets vaags.
    Toch ergens een impedantie dingetje of zo.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    De meest gebruikte toepassing van een DI is toch wel om van ongebalanceerd instrument naar gebalanceerd mic te gaan.
    Nou, de ontwerper van deze active DI-box (onderste circuit) hield daar geen rekening mee. Er zit ook nog eens geen (-20 dB) pad voor de line input. Alleen een regelaar voor als je hem aan een speaker output knoopt. Ik heb later nog wel een variant van datzelfde circuit gezien met spanningsdelers vanaf de op-amps naar XLR out om die line naar mic level verzwakking er alsnog in te krijgen, maar ik kan me voorstellen dat er meer van dit soort (fabrieks)bouwsels in omloop zijn.

  10. #20

    Standaard

    Ik speel ook op Boss Me80 rechtstreeks op PA. Er zit nog een rack tussen met wa extra reverbe en delay en via DI4000 naar mengtafel.
    Wat enorm belangerijk is als je rechtstreeks speelt zonder versterker............steek een losse jack in uw koptelefoon uitgang!!!!!!! Dat scheelt enorm in uw geluid. Dit schakelt de amp simulatie in.. staat in heeeeel kleine letterkes in de handleiding maar een must.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top