Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 47 van 48 EersteEerste ... 3745464748 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 461 t/m 470 van 476
  1. #461

    Standaard

    Kan het zijn dat ik inmiddels zoveel bas uit de amp heb gehaald dat die potmeter ook niets doen. Volgens mij heb C25/26 ook wat lager gemaakt, C1 ook en daarnaast een lagere waarde voor de potmeter (waar jij in jouw originele post naar verwijst) van de bas zelf. En daarnaast al jouw andere mods. Wel vreemd dat die twin stack mod het ook niet meer doet.

  2. #462
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Als het eerst wel werkte maar na de omwisseling van de NFB weerstand niet meer dan weet ik het ook niet meer, maar het lijkt op een ander euvel.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #463
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    R93 (nfb) zit verschrikkelijk dicht op R47. Heb je niet per ongeluk wat soldeer geknoeid?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #464

    Standaard

    Dat zou best weleens kunnen natuurlijk. Ik ga het checken.

  5. #465

    Standaard

    Ik heb net even gemeten of er een verbinding is, die is er niet. Die twin stack mod moet ik nog wel keer solderen, die zit niet goed volgens mij.

  6. #466

    Standaard

    Het was die twin stack mod, die doet het weer evenals de bas

  7. #467
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #468
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Blues Deville 410 ( begin jaren 90)

    Tsja, goed solderen is het halve werk!

    Ik kocht jaren geleden een Guyatone Twin Reverb kloon van een goedbedoelende doe-het-zelver die ‘m ‘gerestaureerd’ had. Man, elk probleem dat ik met die amp heb gehad (en dat waren heel wat!) was terug te voeren op een rotte soldeerverbinding. Avonden lang heb ik dat ding zitten saneren! Heeft wel geloond trouwens, ik treed er al jaren mee op zonder dat ‘ie ooit een steekje heeft laten vallen! (Ja een keer een falende PI buis halverweg het optreden, maar even de 12ax7 van het Normal kanaal op die plek geplugd en toen ging ‘ie weer als de brandweer!).

    In mijn Blues Deluxe heb ik trouwens een setje buizen in bubble wrap in een doosje achterin de kast gelegd.... je weet maar nooit 😉
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #469
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dit topic heeft ook duidelijk een komische ondertoon


    Ik heb trouwens nog nooit in ongeveer 35 jaar optreden een buis kapot gehad, echt nog nooit. Tenminste niet in de zin dat 'ie niets meer deed of zo. Wel een keer een ventilator in de fik van m'n Marshall top en de eindtrafo van een geleend splinternieuw Engl combo opgeblazen. Alle andere ongemakken altijd ter plaatse op kunnen lossen, incl. een half glas bier in m'n midi controller.

  10. #470
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Blues Deville 410 ( begin jaren 90)

    In de BDLX jaren geleden een eindbuis die de geest gaf. Klinkt raar als je één kant van je sinus mist.... 😆 Was uiteraard middenin een optreden en geen reserve bij me..... op één buis met rare crossover distortion het optreden afgemaakt...

    En dus de PI van de Guyatone. Verder inderdaad nooit buizen gehad die er mee ophielden, in zo’n 30 jaar optreden. Valt dus best mee, zelfs met zo’n PCB amp 😎. Wel andere shit in de BDLX: breuken in de soldeerverbindingen in het 16v circuit.... vind ‘ie niet leuk! Gaat ‘ie van kanaal wisselen en er mee uitscheiden.....
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 23 juni 2020 om 08:35
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top