Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 48 EersteEerste ... 20282930313240 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 476
  1. #291

    Standaard

    Ik had ff een foto erbij gedaan. Just to be sure 😉. Vanuit die kant links dus?

  2. #292

    Standaard

    Thanks, duidelijk!

  3. #293

    Standaard

    Ik heb net nog even die voltage drop gemeten op de nieuwe buizen. Die is nu nog maar 0.87vdc. klopt dit wel? Want dat zou wel heel weinig mA betekenen toch?

  4. #294
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ik heb net nog even die voltage drop gemeten op de nieuwe buizen. Die is nu nog maar 0.87vdc. klopt dit wel? Want dat zou wel heel weinig mA betekenen toch?
    Als je vermeld waar je dat meet en onder welke omstandigheden kan ik daar een oordeel over geven. Doe je dat met die shuntmethode? bias adapter? over de dc weerstand van de trafo?

    Snap je, ik moet wat meer weten zonder dit godvergeten 300 post tellende draadje weer door te moeten spitten en kan ook niet zeker zijn van wat je nu precies doet.

    Zo ben je al het vermogen kwijt, stopt je preamp met werken en ineens is alles als sneeuw voor de zon verdwenen zonder dat we ook maar een glimp mogen opvangen van wat je doet. Houd het wel spannend, dat dan weer wel.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #295

    Standaard

    Haha, zo is het Frans. Komt ie....

    ''Ik heb net een nieuwe bias berekening gemaakt met die voltage drop methode. Ik meet qua weerstand 56 ohm op buis 1 en 59 ohm op buis 2 tussen B+ en pin 3 van de eindbuizen (nadat de versterker was opgewarmd). En ik meet een voltage verschil van 1,12 VDC op buis 1 en 0,96 VDC op buis 2 t.o.v. B+. Dan kom ik uit op 20mA op buis 1 en 16mA op buis 2. De spanning op B+ is 478VDC. Dit kan toch niet kloppen? (en ik zal het vast fout berekenen....)"

  6. #296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Gezien op de rug van de pot de twee linkse (of links en midden zo je wil)

    Hier is mijn twin stack mod op de oude pot:



    Had ik ook gedaan zonder de print uit te bouwen
    Fijne mod, hij begint echt lekker te klinken.

  7. #297

    Standaard

    Ik ga voor die bias een potmeter bestellen, boren op de printplaat ga ik maar eens NIET doen (scheelt ook weer 100 berichten)...

  8. #298
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Haha, zo is het Frans. Komt ie....

    ''Ik heb net een nieuwe bias berekening gemaakt met die voltage drop methode. Ik meet qua weerstand 56 ohm op buis 1 en 59 ohm op buis 2 tussen B+ en pin 3 van de eindbuizen (nadat de versterker was opgewarmd). En ik meet een voltage verschil van 1,12 VDC op buis 1 en 0,96 VDC op buis 2 t.o.v. B+. Dan kom ik uit op 20mA op buis 1 en 16mA op buis 2. De spanning op B+ is 478VDC. Dit kan toch niet kloppen? (en ik zal het vast fout berekenen....)"
    Je berekening gaat er op lijken

    Als het goed is kom ik op 9.5Watt (7.7Watt). Werkt wel maar zal verrot koud klinken. Alleen goed te zien op de scoop en toonfiets.


    Heb je een oude BDL? De nieuwere hebben namelijk een biaspot en meetpunt.

    Overigens een flink verschil in je buizen. Mogelijk als je 20Watt in gaat stellen dat je beter uitkomt. Anders maar een ander setje er in.

    Dan snap ik geen reet van je oude buizen. Zijn die in 1 dag ineens hun vermogen kwijt? Beetje onzin hoor.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 5 juni 2020 om 10:33
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #299
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Wink

    Hij heeft een oude Deville, zonder bias-pot idd.

    Er gebeuren raadselachtige dingen.... dan ineens kapot, dan ineens werkt 't weer..... pilot lampje werkt ook nog steeds niet? Zit er niet ergens een los of intermittent contactje?

    Maarre... laat die posts maar komen hoor, zit toch maar een beetje suf thuis te werken tot 1 september mag ik niet naar kantoor. Zonder Larsje zou de quantaine er heel anders uitzien :-D
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 5 juni 2020 om 10:40
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #300
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Hij heeft een oude Deville, zonder bias-pot idd.
    Duidelijk.

    Voor de zekerheid, je hebt van die mensen die met alle geweld een tweede biaspot willen inbouwen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top