Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 48 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 476
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Het schema ...

    Op de bovenste balk klikken, je ziet dan een grotere versie. Dan nogmaals op de foto klikken, het wordt weer groter. Dan op die grootste afbeelding rechtsklikken en uit het menu kiezen voor opslaan.




    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #22

    Standaard

    Superfijn dit! Dank je wel -

  3. #23

    Standaard

    oke, ik heb eerst geleerd dat solderen op zo'n pcb en uberhaupt uit elkaar halen een rotwerkje is. Vereist geduld!

    Ik heb bijna alle elco's vervangen met nieuwe Tad's. Ik heb C25 en C26 iets lager gemaakt voor minder bas. Ik heb een paar weerstanden vervangen die veel te verduren krijgen (R57 en r5. Ik heb C6 een upgrade gegeven naar een mallory cap. Voordat ik verder ga een check.

    Toen ik hem openmaakte zag ik dat iemand in het verleden al wat aanpassingen heeft gemaakt. Zo heeft hij (of zij) een verbinding gemaakt tussen de min pool van C88 (zo'n grote cap) naar R38 die naar de plus gaat van C35. Daarnaast zijn er twee weerstanden gesoldeerd van 100K over de weerstanden R52 en R51. Wat zijn die voor een aanpassingen en wat doen die? Kan iemand even meekijken voordat ik verder ga.

    Ik heb het schema toegevoegd....https://irationaudio.files.wordpress...es_deville.gif

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    C88?Verschrijving? Ik zie geen C88? R38 is de reverb pot in mijn schema...
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    volgens mij bedoel je C38 en R83?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    C6 vervangen door een Mallory cap met dezelfde waarde? Tsja, ik kom uit het kamp dat zolang caps dezelfde waarde hebben ik geen verschil hoor tussen merken en typen caps, maar baat het niet het schaadt ook niet ;-)

    Solderen op de PCB: ik vond een tin-zuiger onontbeerlijk en veeeeel geduld (zeker ook met de- en monteren van de print). Overigens zaten in die van mij op veel plekken breuken in de soldeerverbindingen, vooral rond buisvoeten, input-jacks en die twee grote keramische weerstanden in de op-amp stroomverzorging (R85 en R86). Vooral dat laatste zorgde voor leuke problemen: uitval en random kanaal-switchen. Heel leuk net voor je solo..... Kan geen kwaad om de soldeerverbindingen op die plekken even na te lopen. Inputs vervangen is eigenlijk ook wel een must bij deze.... het plastic breekt als je er naar kijkt en de schroefdraad is erg snel aan gort als de je moer een beetje schuin draait (been there, done that).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht

    Toen ik hem openmaakte zag ik dat iemand in het verleden al wat aanpassingen heeft gemaakt. Zo heeft hij (of zij) een verbinding gemaakt tussen de min pool van C88 (zo'n grote cap) naar R38 die naar de plus gaat van C35.
    Er vanuit gaande dat je C38 en R83 bedoelt: die verbinding is er ook in het schema al. Misschien was het spoor op de PCB losgekomen/beschadigd en is een by-pass gemaakt?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Daarnaast zijn er twee weerstanden gesoldeerd van 100K over de weerstanden R52 en R51. Wat zijn die voor een aanpassingen en wat doen die? Kan iemand even meekijken voordat ik verder ga.
    Eroverheen? Parallel? Dat verlaagt die weerstanden (1/Rt = 1/R1 + 1/R2) en geeft een andere (gain?) instelling van de fasedraaier. Mijn theoretische kennis is te beperkt om te weten wat dat voor het geluid doet.... Volgens mij verhoog je de gain-instelling van de buis zo een beetje en worden de eindbuizen dus iets sterker aangestuurd. (Pas op, ik weet net genoeg om gevaarlijk te kunnen zijn, dus laat iemand anders dit verifiëren of corrigeren!)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #28

    Standaard

    Ik denk inderdaad een type fout. Ik ga die nog even uitzoeken. Het gaat in ieder geval om C34 (de min kant) die naar R83 gaat die naar C35 gaat (de plus kant). Hij zit gesoldeerd aan de kant van de weerstand die naar de plus kant van C35 gaat.
    Laatst gewijzigd door larsje; 12 mei 2020 om 13:57

  9. #29

    Standaard

    hi jay,

    kun je me iets meer vertellen over die mods die jij hebt gedaan. Ik heb de schema's naast elkaar gelegd en volgens mij passen ze 1 op 1.
    Die toonregeling, twin stack en reverb mod lijken wat eenvoudiger dan die NFB/fasedraaier mod. Wat doet die laatste?

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    hi jay,

    kun je me iets meer vertellen over die mods die jij hebt gedaan. Ik heb de schema's naast elkaar gelegd en volgens mij passen ze 1 op 1.
    Die toonregeling, twin stack en reverb mod lijken wat eenvoudiger dan die NFB/fasedraaier mod. Wat doet die laatste?
    Ik heb een eenvoudige redenering gevolgd: ik hou van het geluid van mijn Twin Reverb en die heeft het AB763 circuit. Ik heb daarom gekeken hoe ik het BDLX circuit zoveel mogelijk gelijk daaraan kan maken. De NFB mod is heel eenvoudig: een kleinere weerstand om meer negatieve feedback te krijgen. NFB is vooral bedoeld om storingen en ruis te compenseren maar maakt de amp ook strakker en misschien ook wat tammer, wat ik wel gewenst vind. De PI-mod met weghalen van de presence-pot versterkt dat nog. Wil je toch wat rauwheid overhouden, laat dan de presence pot in het circuit. Voor de NFB kun je experimenteren met verschillende weerstandswaarden om te zien wat je het lekkerst vind klinken (je zou ook de presence pot als variabele NFB kunnen aansluiten).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top