Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 48 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 476
  1. #131

    Standaard

    Haha,oke! Ik duik vanavond nog een keer goed in de gebruikelijke methode. En als ik er niet uitkom wat zeer ws is, koop ik zo'n bias adapter 🌞

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Iets voorkauwen is niet zo moeilijk maar om iemand het licht te laten zien ...... helelua.
    Larsje is een beetje als een cryptogram. Erg leuk maar wel frustrerend.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Haha,oke! Ik duik vanavond nog een keer goed in de gebruikelijke methode. En als ik er niet uitkom wat zeer ws is, koop ik zo'n bias adapter 
    Zou ik misschien maar gewoon doen. Heb je jaren plezier van, en het vermindert het aantal keren dat je met 500 Volt moet kloten. Minder kans op rode vingertjes, kapotte amps en erger.

  3. #133

    Standaard

    Ja klopt had alleen al de bestelling geplaatst voor die tweede serie mods, wilde daar alvast mee beginnen. Maar ook ff weten wat nu de instelling is. Heb ook nog een EL34 amp, Duchess V40. Dus die adapter komt sowieso van pas...

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ja klopt had alleen al de bestelling geplaatst voor die tweede serie mods, wilde daar alvast mee beginnen. Maar ook ff weten wat nu de instelling is. Heb ook nog een EL34 amp, Duchess V40. Dus die adapter komt sowieso van pas...
    Ben wel benieuwd wat je van mijn mods gaat vinden. Houd er rekening mee dat een paar van de te vervangen weerstanden op de kleine PCB’s van de buisvoeten zitten, dus je moet echt de hele shit demonteren om er bij te kunnen. Leuk klusje ;-)
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #135

    Standaard

    ja daar kwam ik al achter bij die eerste mods. Jeetje....ik denk dat ik nog bij je kom met wat vragen over de specifieke mods als ik tzt er mee aan de slag ga. Ik ben ook benieuwd!

  6. #136

    Standaard

    Oke komt ie! 477V op beide eindbuizen (pin 3) en 479V op de CT. Drop van 2V. Weerstand van CT naar pin 3 is 55,2 ohm en 58,7 ohm. Als ik dat deel op die 2V kom ik rond de 36mA uit. Nog even de dissipatie berekenen voor deze buis. Is een Mesa boogie 6L6GC.

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Je kunt beter de range op 20V zetten en dan direct meten tussen CT en pin 3. Dan meet je veel preciezer. Stel hem maar af op 2,4 Volt.

  8. #138

    Standaard

    Doe ik en ik begin het een soort van te "begrijpen'

  9. #139

    Standaard

    grrrrr kortsluiting gemaakt op een van de twee buizen, flinke steekvlam en de zekering sloeg eruit. Net even met een nieuwe zekering en die sloeg er ook uit. Er is nu ergens kortsluiting. Was tussen pin 2 en 3 van de eindbuis. Ik heb voor nu ook geen zekeringen meer, dus ik breng hem denk ik maar weg naar de buizendokter -

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Lummel
    Buizen er even uit, kijken wat er gebeurt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top