Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 48 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 476
  1. #111

    Standaard

    Ik meet op beide derde pin vd eindbuis 486 volt. Op pin 8 meet ik niets. Betekent dat de voltage drop 486 is?

  2. #112
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Op pin 8 meet ik niets
    Is ook niet zo gek he, pin8 ligt aan massa

  3. #113

    Standaard

    Ja ik begon al iets te vermoeden 😉. Kan ik voor die B+ ook meten op SP1 of r82 om de stroom te meten tussen CT en pin 3? En hoeveel mA moet ik daar ongeveer meten?

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Kan ik voor die B+ ook meten op SP1 of r82 om de stroom te meten tussen CT en pin 3?
    Ja, je kunt de B+ overal meten waar de B+ is aangesloten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    En hoeveel mA moet ik daar ongeveer meten?
    Als je de shunt methode over de UGT doet meet je de anodestroom. Wat je daar moet weten heb ik je reeds voorgerekend in een vorige post.

  5. #115

    Standaard

    Thanks! Dat is die 43 mA dus. Ik dacht dat Fender voor deze versterker op zo'n 30mA zit. Zetten ze hem dan met opzet zo koud?

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ja, Fenders staan vaak vrij koud. Klinkt voor geen meter vind ik. Gewoon lekker stoken met die buizen. Maar niet té hè, niet té.

  7. #117

    Standaard

    Oke, ik zal ze zo even meten en dan die bias calculator invullen.

  8. #118

    Standaard

    ik heb even mijn multimeter gefotografeerd, want volgens mij gebruik ik de verkeerde range. Welke moet ik nu gebruiken, die V en dan linksboven en dan op 200m range? Of doe ik het verkeerd? en dan van centertap op pin 3.


  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.183

    Standaard

    Ik denk idd dat je het beter kan laten doen.

    Maar kan je ook niet tegenhouden. Toch zal je een keer zelf moeten gaan nadenken of een cursus gaan volgen. Vraag jezelf af WAT je gaat meten en vooral waarom. Vervolgens pak je de gebruiksaanwijzing van je meter, daar staan de antwoorden van je gestelde vraag. Sorry als dat bot overkomt maar na al die topics ben je nog geen steek verder gekomen. Misschien wordt het tijd om het eens zelf te proberen.

  10. #120

    Standaard

    dat had ik ook al gedaan frans, anders vraag ik het niet. Bij stroom meet je tussen twee punten, in dit geval center tap en pin 3. Je moet de mulitimer op VDC zetten, ik dacht dus bij de A (van ampere) en dan op de 200m range (als in milliampere). Ik meet dan echter niets.

    Bij spanning meet je op een punt en zet je hem ook op VDC, je meet dan volts. Dit is dus gelukt voor wat betreft de plate voltage.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top