Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 48 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 476
  1. #91

    Standaard

    Jezus! Ik deed in het verleden geloof die 'gevaarlijke' methode. De laatste....weet je nog Frans met die 5e3 😉

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Jezus! Ik deed in het verleden geloof die 'gevaarlijke' methode. De laatste....weet je nog Frans met die 5e3 
    Ehhh, ja alsof het gisteren was

    De juiste en meest zuivere methode vind je hier
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #93

    Standaard

    Thanks! Is de center tap de aansluiting op CP17 in het schema. Of beter gezegd, wat is een goed punt om die te meten? Of kan ik een van de twee aansluitingen op de standby switch nemen?

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Thanks! Is de center tap de aansluiting op CP17 in het schema. Of beter gezegd, wat is een goed punt om die te meten? Of kan ik een van de twee aansluitingen op de standby switch nemen?

    Lars, denk nou eens zelf na. Wat staat er voor spanning op CP17 of op de standby contacten???
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #95

    Standaard

    Verkeerd gegokt, zoek ik weer verder.

  6. #96

    Standaard

    Ik vraag me eigenlijk af of ik die bias mod wel ga doen. Scheelt het veel iets te koud of iets te warm afgestelde buizen?

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ik vraag me eigenlijk af of ik die bias mod wel ga doen. Scheelt het veel iets te koud of iets te warm afgestelde buizen?
    Dat hangt maar helemaal of van de buizen die je erin stopt: je kan geluk hebben dat ze een ruststroom trekken die past bij de vaste bias-instelling.

    Ik vond het wel veel schelen. Met de buizen die ik erin heb (russische 6P3S) was de bias erg koud, iets van 26 mA meen ik. Die heb ik naar 36 mA gezet en dat maakte nogal verschil vond ik; van een koude iele kille icepick naar een volle warme houtige toon. Bij de bias afapter kreeg ik een tabel voor biasafstelling, hangt ook van het plate voltage af.

    Ik gebruik een bias adapter buisvoet met een 1 ohm weerstand erin en dan geeft de meting iets meer dan de werkelijkheid aan, dus ik zit denk ik zo rond de 34 mA wat nog steeds aan de koele kant is maar ik vind t lekker klinken, hoewel de 6P3S wel een robuuste buis is die wat meer kan hebben volgens mij.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  8. #98

    Standaard

    Ja ik zag op de site die jij doorstuurde ook een calculator. Wat is een biasadapter? Is dat iets anders dan de mod die in jouw schema staat?

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard


    Zet deze tussen buis en amp en je kunt rechtstreeks met je multimeter de bias aflezen doordat er een 1ohm weerstand inzit, zodat V = A (want V = I * R).

    De makkelijkste methode maar dus ook iets minder precies. In mij schema staan geen meetmethodes voor de bias, enkel hoe ik de bias pot in het circuit heb gezet.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #100

    Standaard

    Kan ik die resistor voltage drop methode ook toepassen voor mijn blues deville. Klinkt wat eenvoudiger dan de zuivere methode

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top