Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 26 van 48 EersteEerste ... 16242526272836 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 251 t/m 260 van 476
  1. #251

    Standaard

    Update, zoemetje in de reverb is verholpen. Shield zat niet goed. Werkt nu weer naar behoren.

  2. #252
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Update, zoemetje in de reverb is verholpen. Shield zat niet goed. Werkt nu weer naar behoren.
    Goed man! Wordt steeds beter zo!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  3. #253
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ze zijn nu al afgebroken en ik heb er niet eens wat mee gedaan.

    Een PTP computer hoef ik niet maar zoiets simpels als een buizenversterker zou dat van mij best nog steeds mogen zijn.
    Dat is wel gek, dan zijn ze echt verkeerd toegepast. Het vertinde deel (=uiteinde) moet voldoende ondersteund worden door bijvoorbeeld een dikke klodder hot glue en wellicht nog wat plastic of een connector om te voorkomen dat het vertinde uiteinde gaat buigen. Een vertinde koperlitze breekt veel sneller dan een kale.

    Pak maar eens een katoenen doek en drenk een stukje in secondelijm. Zodra de lijm droog is zul je de doek bij het harde stuk makkelijk kunnen breken. Waar geen lijm zit gaat dat veel lastiger.

  4. #254

    Standaard

    Jazeker, hij begint echt lekker te klinken. Kreeg eergisteren nog een goede oplawaai van de versterker. Krijg er steeds meer ontzag voor 😂

  5. #255
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Kreeg eergisteren nog een goede oplawaai van de versterker. Krijg er steeds meer ontzag voor 😂
    Pas je wel op, als je harder begint te jodelen dan je amp zou ik een andere hobby zoeken.

  6. #256

    Standaard

    Haha, inderdaad. Zelf van scratch bouwen die ik nooit meer. Modden wel, maar is toch pittiger dan verwacht 😉

  7. #257
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ik weet niet hoe oud je bent maar als je volwassen bent zou ik stoppen met kloten aan amps. Als kind heb ik wel eens een oplawaai gehad. Twee keer geloof ik. Als je opgroeit dan word je zorgvuldiger dus dan kun je dit soort hobby's aan.

    Als je als volwassene de zorgvuldigheid niet hebt, dan gaat die er ook niet komen. Dan kun je het dus maar beter laten.

  8. #258
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Nou dan kan ik er wel mee stoppen zeker, ik word wel een aantal keer per jaar opgeladen door een flitsende opneuker. Niet dat ik het niet voel hoor maar na al die jaren raak je er aan gewend

  9. #259

    Standaard

    Al 47, maar Lars was al vergeven dus werd het larsje, vond ik wel geinig....

  10. #260
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Dat is wel gek, dan zijn ze echt verkeerd toegepast. Het vertinde deel (=uiteinde) moet voldoende ondersteund worden door bijvoorbeeld een dikke klodder hot glue en wellicht nog wat plastic of een connector om te voorkomen dat het vertinde uiteinde gaat buigen. Een vertinde koperlitze breekt veel sneller dan een kale.

    Pak maar eens een katoenen doek en drenk een stukje in secondelijm. Zodra de lijm droog is zul je de doek bij het harde stuk makkelijk kunnen breken. Waar geen lijm zit gaat dat veel lastiger.
    Wellicht te vaak verplaatst of zo. Het is de flatcable tussen preamp pcb en die van de eindbuizen. Sowieso wellicht beter om die laatste te vervangen door buisvoetjes op het chassis. Aangezien ik er geen trafo's bij heb gelijk overstappen naar 2 x 6V6 hooguit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top