Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 48 EersteEerste ... 18262728293038 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 476
  1. #271

    Standaard

    Ik heb net een nieuwe bias berekening gemaakt met die voltage drop methode. Ik meet qua weerstand 56 ohm op buis 1 en 59 ohm op buis 2 tussen B+ en pin 3 van de eindbuizen (nadat de versterker was opgewarmd). En ik meet een voltage verschil van 1,12 VDC op buis 1 en 0,96 VDC op buis 2 t.o.v. B+. Dan kom ik uit op 20mA op buis 1 en 16mA op buis 2. De spanning op B+ is 478VDC. Dit kan toch niet kloppen? (en ik zal het vast fout berekenen....)
    Laatst gewijzigd door larsje; 4 juni 2020 om 16:24

  2. #272

    Standaard

    d'r is ook iets mis met het vermogen van de amp nu. Als ik hem vol aan zet kom ik echt niet aan die 65 watt. Net ter check even mijn 18 watt aan de speakers gehangen en die ging veel en veel harder. Ik ben niet zo'n opgever, maar het groeit mij een beetje boven mijn hoofd geloof ik....

  3. #273
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    d'r is ook iets mis met het vermogen van de amp nu. Als ik hem vol aan zet kom ik echt niet aan die 65 watt. Net ter check even mijn 18 watt aan de speakers gehangen en die ging veel en veel harder. Ik ben niet zo'n opgever, maar het groeit mij een beetje boven mijn hoofd geloof ik....

    Misschien ben ik een eikel maar hier kan ik niet veel mee. Voor mij gelden alleen meetgegevens (wel binnen zekere grenzen natuurlijk). Als het zo overduilijk is dat je vermogen te kort komt kan dat betekenen dat je het vermogen niet kan leveren maar ook dat je gewoon te weinig gain hebt. Het laatste lijkt me gezien jouw akties het meest aannemelijke.

    Wat heb je nu weer verkloot volhouwer .
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #274

    Standaard

    Als ik in DH zou wonen was ik al lang langs gekomen. Maar als je nog wilt helpen op afstand graag.

  5. #275

    Standaard

    ik heb net mijn pre amp van een andere amp aan de eindtrap gehangen. Dat maakte geen verschil.

  6. #276
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Als ik in DH zou wonen was ik al lang langs gekomen. Maar als je nog wilt helpen op afstand graag.

    Ben niet te beroerd om te helpen maar zou ff niet weten hoe zonder jou in gevaar te brengen. Kijk ik weet waar ik mijn vingers in kan prikken onder spanning maar bij jou wil ik dat risico niet nemen.

    Je kan proberen een signaal toe te voeren aan de "amp in' jack. Kijk of dat een beetje volwassen klinkt, desnoods met een pedaaltje ervoor.

    edit:
    te laat, je hebt het net gedaan.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #277
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    ik heb net mijn pre amp van een andere amp aan de eindtrap gehangen. Dat maakte geen verschil.
    Dus je verwacht het probleem in de eindtrap.

    Punt is dat de fasedraaier er ook nog is, daar kan het ook fout gaan.


    edit:
    Moest ff 24 pagina's terug voor het schema

    Ik denk dat je eerst maar eens een lijstje moet maken van de instellingen.

    fasedraaier pin:
    1
    3
    6

    eindbuizen pin:
    3
    4
    5
    Laatst gewijzigd door cluseau; 4 juni 2020 om 18:01
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #278

    Standaard

    Ach van die spanning, ik kijk wel een soort van uit. Bij die biasmeting heb de multimeter kabels, etc. vastgezet. Ik zit niet meer met twee handen in de amp

  9. #279
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Weet je wat mij nou nog het meest verbaast;

    je hebt pas 1394 berichten op je naam staan.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #280

    Standaard

    Haha! Dit is de laatste keer Frans. Hierna is het gitaarnet een stuk rustiger

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top