Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 27 van 48 EersteEerste ... 17252627282937 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 476
  1. #261
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Hahahaha ach ja, ik ben ook geen expert in wanneer zo'n schok nou echt dodelijk is. (Ja ok iets van 30 mA door het hart was het toch?)

    Maar ja soms lees je hier dingen waar je toch een beetje van gaat fronsen.

  2. #262
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Hahahaha ach ja, ik ben ook geen expert in wanneer zo'n schok nou echt dodelijk is. (Ja ok iets van 30 mA door het hart was het toch?)

    Maar ja soms lees je hier dingen waar je toch een beetje van gaat fronsen.

    Wat voor de een veilig is is voor de ander een ware shock. Ik ben 63 en heb in mn leven zoveel opneukers gehad dat ik er allang niet meer zou moeten zijn. Als jochie van 12 had ik een tv chassis op tafel liggen en zat dan vonken te trekken van de 17kv. Dat gaf zo'n lekkere ozon geur. Moet er nu toch niet aan denken dat mijn kleinzoon zulke dingen uitvreet. Ik denk ook dat "de angst voor" een factor is die meespeelt. Bij mij is het gewoon nonchalance. Vind het niet fijn maar lig er ook niet van wakker. Stel je voor als ik aan het werk ben en bij elke actie de stekker er uit moet trekken en de elco' ontladen, nee ik werk lekker onder spanning hoor.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 3 juni 2020 om 18:36

  3. #263

    Standaard

    2 doorgebrande weerstandjes vervangen, weer de PCB kaputt, draadje en hij doet het weer. Die grijze, ja wat is het eigenlijk, kabel die aan V1 zit is niet helemaal tof meer. Als ik daar een tik op geeft hij een goede kraak (was erger toen die twee kapotte weerstanden er nog in zaten). Gevoelig spul. Maar de amp begint echt lekker te klinken. Morgen nog even in die twin stack mod duiken. Bias denk ik nog even over na.

  4. #264
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Kraken van die kabel is normaal

  5. #265

    Standaard

    Gelukkig 🤓

  6. #266

    Standaard

    Oh ja lampje werkt ook nog steeds niet. Nieuwe erin, maar blijft uit.

  7. #267

    Standaard

    Zou ik die bias ook zo kunnen monteren door de weerstand R87 eruit te knippen. En vervolgens de pootjes gebruiken (dier nog inzitten om de potmeter aan te monteren. Ik wil eigenlijk dat grote board er niet meer uithalen......

  8. #268
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Zou ik die bias ook zo kunnen monteren door de weerstand R87 eruit te knippen. En vervolgens de pootjes gebruiken (dier nog inzitten om de potmeter aan te monteren. Ik wil eigenlijk dat grote board er niet meer uithalen......
    Dat kan maar hierin schuilt een groot risico. Ten eerste is de bias bijna niet af te stellen omdat je de spanning kan regelen tussen 0 en max negatief. Dit grote gebied valt dan helemaal over de regelaar en het minst geringste dat je hem afsteld geeft een grote zwaai aan de bias. Daarnaast ben je ook in staat de bias helemaal op 0 te zetten en je buizen in no time verbranden.

    Daarbij is een dergelijke montage een vies gezicht en ook nog eens mechanisch zwak = onbetrouwbaar.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #269
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Frans samenvattende: niet doen :-D

    😎😎😆😆
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  10. #270
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top