Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: De ultieme wah?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Pas als je dezelfde wah in twee verschillende versies hebt aangeschaft, mag je spreken van een blijvertje. Ja, dat heb ik. Maar zonder gein, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Altijd fijn als een pedaal direct al zo bevalt. Wat betreft de led wens. Met of zonder, ik kan je echt de G-Lab True Bypass Wah Pad aanraden. Wah altijd aan en zo gauw als je je poot er op zet werkt ie. Dus ook in de hielstand, ipv altijd in de hoge stand te moeten beginnen. En ook daar heb ik er inmiddels twee van!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb zo'n Behringer Hellbabe. Geluid en mogelijkheden zijn prima, maar de range van het pedaal is te krap. Moet ik nog eens aanpassen.

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Leuk verhaal.
    Wat is de RMC10 trouwens? Ik ben beter in zijn namen dan in zijn nummers.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Leuk verhaal.
    Wat is de RMC10 trouwens? Ik ben beter in zijn namen dan in zijn nummers.
    De RMC 10 heeft als naam "10". Verder geen extra naam. Ook wel "the perfect ten" genaamd. Er staat ook op de backplate "10".


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik gebruik de Dunlop Bass wah (die witte) ook op gitaar. Klinkt erg fijn. Met level en Q regelaar. Geen druk knop. Hij begint meteen zodra je hem intrapt en stopt zodra hij in de beginstand staat. Enige nadeel; je kan hem niet parkeren in een tussenstandje.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik gebruik een rechttoe rechtaan Cry Baby wah.
    Enige nadeel is dat als je hem intensief gebruikt je regelmatig de potmeter moet vervangen. Ding kraakt snel. Na ongeveer 3 jaar is die wel aan vervanging toe. Wel een zwak punt maar verder een hele fijne wah.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Heb ook de nodige wah's gehad. Vond het leuk om ze voor paar tientjes op marktplaats te kopen en dan te modden. Paar cry baby's. Een Vox. Een Area51 wah printboard in de Vox behuizing. Daarna een RMC3, geweldig maar veel te veel opties dus was meer aan het tweaken dan spelen, dus verkocht. Daarna een RMC Picture wah, ook weer weggedaan en enigzins spijt daarvan. Gebruik inmiddels vrijwel nooit meer een wah. Als ik wat wil klooien met een wah dan pak ik een oude Crybaby waar ik allerlei externe potmeters op heb gezet op de meest geluidbepalende weerstanden en een instelbare condensator om het toonbereik aan te kunnen passen.

    Als ik nu een nieuwe wah zou gaan kopen lijkt de CAE 404 wah me wel ok. Werd destijds wel aardig aangeschreven maar lees je verder niet zoveel meer over lijkt het.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AoDf Bekijk bericht
    Heb ook de nodige wah's gehad. Vond het leuk om ze voor paar tientjes op marktplaats te kopen en dan te modden. Paar cry baby's. Een Vox. Een Area51 wah printboard in de Vox behuizing. Daarna een RMC3, geweldig maar veel te veel opties dus was meer aan het tweaken dan spelen, dus verkocht. Daarna een RMC Picture wah, ook weer weggedaan en enigzins spijt daarvan. Gebruik inmiddels vrijwel nooit meer een wah. Als ik wat wil klooien met een wah dan pak ik een oude Crybaby waar ik allerlei externe potmeters op heb gezet op de meest geluidbepalende weerstanden en een instelbare condensator om het toonbereik aan te kunnen passen.

    Als ik nu een nieuwe wah zou gaan kopen lijkt de CAE 404 wah me wel ok. Werd destijds wel aardig aangeschreven maar lees je verder niet zoveel meer over lijkt het.
    Ik heb onder meer de CAE 404. Die klinkt wat ronder en minder bijterig dan bijvoorbeeld een Vox of een Cry-Baby, zelfs in de vintage stand. In de rode stand wordt ie nog romiger... Een plus is de ingebouwde, instelbare en footswitchable booster. Dit is nou zijn zo'n wah die niet met elke amp even lekker werkt. Hij is eigenlijk niet agressief genoeg op mijn Rockerverb, maar doet het wel weer goed op mijn Diezel Schmidt. Qua voicing lijkt de CAE vooral geschikt amps met veel uppermids (Marshall etc).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Sinds begin 80'er jaren een Morley Pro II, heeft ook distortion en is ook volume pedaal en word vooral als dat laatste dus al 40 jaar probleemloos gebruikt. Is verder goed instelbaar en doet wat ik wil dus ik heb er eigenlijk zelfs nog nooit over gedacht om hem te vervangen. (Wah is dan ook niet super belangrijk voor mij...)
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 6 juni 2020 om 22:05

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    De ideale wah is voor mij vooral licht van gewicht. De mini Cry Baby voldoet prima qua gewicht en qua sound. Kleine formaat is wel even wennen maar ik kan er nu weer alles mee dat ik ook met m’n full-size wahs kan (Vox 847, EH Wailer wah, Dunlop JHS-1))
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top