Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: De ultieme wah?

  1. #21

    Standaard

    ooit in londen bij Macaris een paarse colorsound nieuw gekocht.
    en nooit meer een andere nodig gehad

    de pure funkmachine.
    Macaris schijnt nog steeds gerund te worden door de baas van colorsound
    http://www.macaris.co.uk/colorsound
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Had ooit in de 80's een cry baby. Die vond ik heel fijn, nooit te klagen gehad Heb ik toen in loop jaren negentig verkocht toen ik heel wat spullen de deur uit deed. Toen ik weer begon met spelen heb ik een vox gehad, weer een cry baby, een dunlopqzoveel met instelbare knoppen en (2x geloof ik?) een cae 404. Geen van allen veel gebruikt of uitvoerig getest en thuis gebruikt met (zeer) beperkte mogelijkheden wat betreft amps (toen nog). De cae die ik nu heb bevalt goed. Heb m toen gekocht bij de Guiitar King na een stuk of 6 wahs tew hebben vergeleken. De cae heeft 2 verschillende standen en een volume boost, da's wel handig. Een wah waarop je alles kunt instellen vind ik niet fijn want dan zit je de hele tijd aan die knoppen te pielen.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Mooie wah verhalen weer! Dank voor het posten


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Sinds begin 80'er jaren een Morley Pro II, heeft ook distortion en is ook volume pedaal en word vooral als dat laatste dus al 40 jaar probleemloos gebruikt. Is verder goed instelbaar en doet wat ik wil dus ik heb er eigenlijk zelfs nog nooit over gedacht om hem te vervangen. (Wah is dan ook niet super belangrijk voor mij...)
    Ik gebruik eigenlijk meestal envelope filters en dergelijke voor wah effecten want dat gepomp met de voet vind ik maar lastig. Toch blijft een wah pedaal me aantrekken.

    Daarom heb ik laatst heel impulsief een Morley 20/20 Distortion Wah aangeschaft (als vervanging voor een ander artikel dat pas over 9 weken leverbaar was). De 40 jaar gaat deze niet halen want na 4 minuten was ik er alweer klaar mee.
    Het pedaal had namelijk een vreemde sweep. Het wah effect zat bijna volledig in de hiel positie en klonk als een soort snelle quack in plaats van een geleidelijke wah.

    Voor ik het pedaal terugstuurde heb ik het nog wel voorzichtig opengemaakt. En wat bleek? 1 van de lampjes zat behoorlijk scheef.
    Voor wie er niet mee bekend is, Morley gebruikt optische sensoren in plaats van potmeters. Dat beperkt de slijtage, maar dan is het dus wel zo prettig als zo'n essentieel onderdeel netjes wordt gemonteerd.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ik gebruik eigenlijk meestal envelope filters en dergelijke voor wah effecten want dat gepomp met de voet vind ik maar lastig. Toch blijft een wah pedaal me aantrekken.

    Daarom heb ik laatst heel impulsief een Morley 20/20 Distortion Wah aangeschaft (als vervanging voor een ander artikel dat pas over 9 weken leverbaar was). De 40 jaar gaat deze niet halen want na 4 minuten was ik er alweer klaar mee.
    Het pedaal had namelijk een vreemde sweep. Het wah effect zat bijna volledig in de hiel positie en klonk als een soort snelle quack in plaats van een geleidelijke wah.

    Voor ik het pedaal terugstuurde heb ik het nog wel voorzichtig opengemaakt. En wat bleek? 1 van de lampjes zat behoorlijk scheef.
    Voor wie er niet mee bekend is, Morley gebruikt optische sensoren in plaats van potmeters. Dat beperkt de slijtage, maar dan is het dus wel zo prettig als zo'n essentieel onderdeel netjes wordt gemonteerd.
    Balen dat het scheef zat: over slijtage: ik speel al meer dan 30 jaar op diverse mechanische wahs maar ik heb écht nog nooit slijtage meegemaakt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #26

    Standaard

    ik vond de Morley's te agressief voor clean.
    Ik kan mij dan wel weer goed voorstellen dat je een buizeningang er mooi mee de vervorming instuurt.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #27

    Standaard

    mijn wah lijst in de juiste volgorde:
    - dunlop zakk wylde crybaby
    - dunlop dimebahh crybaby from hell
    - morley tremonti wah (eerste versie)
    - morley bad horsie 2
    - dunlop 535Q
    - vox V847
    - ibanez weeping demon
    - dunlop 535Q
    - dunlop jimi hendrix crybaby JH-1D
    - morley michael amott limited edition

    En na heel die hoop kocht ik de standard dunlop crybaby GCB95 wah en dat is de beste wah van allemaal die ik gehad heb!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Heb een "gewone Jim Dunlop" Cry Baby - een 535 geloof ik.....

  9. #29
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 december 2019
    Berichten
    13

    Standaard

    Hier ook een CryBaby maar extreem getweaked, d.w.z. gain-regeling, Q-regeling, mid-regeling en rode Fasel spoel. Ik heb hem verder laten modden naar bas-wah specs. In combinatie met de mechanische aanpassing aan de sweep-range naar meer hoog en met veel gain knalt hij dan goed door de mix.

  10. #30

    Standaard

    Hoewel die Morley 20/20 Distortion Wah binnen de garantie is vervangen door een werkend exemplaar heb ik 'm inmiddels toch weer aan de kant geschoven.

    Ik gebruik nu een KMA Logan overdrive. Hoezo overdrive? We hadden het toch over wah pedals? Jawel, maar deze Logan kan dus met een expression pedaal worden omgetoverd tot een vette wah (en meer).

    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top